چرا در منوی کافی شاپ، خیار سکنجبین نیست؟

شربت سکنجبین با تمام خاصیتی که داره مهجورترین و ناشناخته‌ترین محسوب می‌شه.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: آیا می‌دونستید که در دنیای زندگی لوکس و لاکچری، حتی برای «نوشیدنی» هم گزینه‌ی «باکلاس» در نظر گرفته شده؟

درواقع بعضی از نوشیدنی‌ها باکلاسند و بعضیاشون بی‌کلاسند. مثلاً انواع شِیک‌ و اِسموتی‌ و گلاسه،‌ لوکس حساب می‌شن و در هر کافی شاپی جز منو اصلیشونه.

اما در مورد انواع نوشیدنی‌های سنتی این‌جوری نیست. مثلاً شما در منوی هیچ کافی شاپی نوشیدنی «خیار سکنجبین» یا « شربت آبلیمو» یا « شربت خاکشیر» نمی‌بینید.

اگر هم در کافی‌شاپی شربت آبلیمو وجود داشته باشه. اسمش یه چیز دیگه‌ست. مثلا‌‌ً میگن لیموناد یا موهیتو. موهیتو همون شربت آبلیموی خودمونه با چند برگ نعنا.

حتی در بین نوشیدنی‌های صنعتی، انواع و اقسام نوشابه داریم با طعم میوه‌های استوایی… با اسانس آووکادو و یا  قطعات آلوئوورا.  اما شربت سنتی با دانه‌های تخم شربتی یا کم پیدا می‌شه یا خواهان کمی داره.

طبقه‌بندی نوشیدنی

یه طبقه‌بندی خاصی در بین ما ایرانی‌ها برای نوشیدنی‌های سنتی‌مون وجود داره که درجه محبوبیت و معروفیت اونها را هم نشون می‌ده.

مثلاً دوغ محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوشیدنی ایرانی‌ محسوب می‌شه که  گرمای تابستون و  سرمای زمستون هم از محبوبیتش کم نمی‌کنه.

فوقش در زمستان یه کم نعنا خشک توش می‌ریزن تا از طبع سرد دوغ کم بشه. البته توجه کنید که این طبقه‌بندی برای نوشیدنی‌هایی ست که دَم نمی‌شن. وگرنه چای ایرانی که گوی سبقت رو از هر نوشیدنی ربوده.

در برگشت به طبقه‌یندی‌مون می‌بینیم که شربت سکنجبین با تمام خاصیتی که داره مهجورترین و ناشناخته‌ترین محسوب می‌شه.

خیار سکنجبین

حتی آبمیوه‌فروشی‌های کنار خیابون، شربت خاکشیر دارند اما سکنجبین رو ما که ندیدیم. در صورتیکه سکنجبین نقش مؤثری در ایجاد فضای آرام در جامعه داره.

چون یکی از خواص سکنجبین خاصیت صفرابُری‌اش است. و آدم‌های صفراوی یه کم نسبت به بقیه تندخوتر و عصبانی‌تر هستند. که فقط با کمی ترویج مصرف سرکنگبین یا سکنجبین شاید بتوان بارِ خشونت و عصبانیت در جامعه رو کم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 99773 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99773
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات