نماد سایت گلونی

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیزی نیست جز یک خالی‌بندی بزرگ

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیزی نیست جز یک خالی‌بندی بزرگ

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیزی نیست جز یک خالی‌بندی بزرگ

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیزی نیست جز یک خالی‌بندی بزرگ

پایگاه خبری گلونی سمیه فراهانی: این روزها فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انواع و اقسام و اسامی و اندازه‌های جورواجور در سطح بیشتر شهرهای کشور خودنمایی می‌کنند.

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فروشگاه‌هایی که به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای فروش عرضه می‌کنند.

همیشه تنوع محصولات در این گونه فروشگاه‌ها آدمی را وسوسه می‌کند تا هم بیشتر از نیازش خرید کند و هم حتا گاهی آن چه را نیاز ندارد بخرد.

مخصوصاً که این فروشگاه‌ها تخفیفات ظاهراً خوبی بر روی محصولات اعمال می‌کنند که آن‌ هم مزید بر علت می‌شود.

نقش تبلیغات هم در ترغیب مردم به خرید از این گونه فروشگاه‌ها بی‌تاثیر نیست.

تبلیغات تلویزیونی در مناسبت‌هایی مثل یلدا و عید و… از تخفیفات بی‌سابقه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر می‌دهد. تخفیفاتی که هوش از سر آدم می‌برد!

سال گذشته یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌ها از تخفیف زمستانی ۴۰ تا ۷۰ درصدی ۷۰۰ کالای موجودش خبر می‌داد.

ما هم در سرمای زمستان شال و کلاه کردیم و از روی اینترنت یکی از شعب آن فروشگاه که به ما نزدیک بود را انتخاب کردیم و کلی بنزین مصرف نموده به مقصد رسیدیم.

یک فروشگاه فوق‌العاده شلوغ که حتا چرخ دستی خرید هم به تعداد کافی نداشت. با کلی مشکل یک چرخ دستی پیدا کردیم و به سختی از بین جمعیت وارد ردیف‌های عرضه کالا شدیم.

دیدیم کالاهایی که مصرف روزانه بیشتری دارند مثل شوینده‌ها، محصولات سلولزی، لبنیات، حبوبات و… هیچ تخفیفی ندارند و بقیه هم تخفیف کاذب دارند!

مثلاً روی قفسه یک محصول نوشته‌اند صد هزار تومان، بعد رویش خط زده‌اند و نوشته‌اند هشتاد هزار تومان، آن وقت قیمت درج شده روی محصول را که می‌خوانید نوشته هشتاد هزار تومان یا حتا کمتر!

فقط تعداد محدودی از کالاهای ناشناخته و بی‌مصرف تخفیف‌‎های ۲۰ و ۳۰ درصدی خورده بودند و هیچ خبری از تخفیف‌های بالاتر نبود.

بیشتر مشتریان بدون خواندن قیمت درج شده روی کالا‌ها و فقط با اطمینان به نوشته درشت روی قفسه کلی خرید می‌کردند.

واقعاً برخی فروشگاه‌ها چقدر راحت از اعتماد مشتریان سو‌استفاده می‌کنند.

جالب اینجاست که در تبلیغات‌شان هم مدام دم از مشتری مداری و احترام به حقوق مشتری می‌زنند.

امسال دیگر گول این تبلیغات را نخوردیم ولی دوستم به این تبلیغات اعتماد کرد و وقت و هزینه‌اش را هدر داد.

گاهی مشتریان متوجه این تخفیفات دروغین هم می‌شوند ولی با توجه به مصرف بنزین و گذاشتن وقت و گاهی نیاز ضروری ناچار به خرید می‌شوند.

در یک کلام هیچ وقت گول تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را نخوریم و وقت و هزینه خود را بیهوده هدر ندهیم.

به جایش از مغازه‌های کوچک محله خودمان خرید کنیم و به کسب و کارشان رونق ببخشیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل