گلونی

آش بلغور غذای محلی و خوشمزه اراک

آش بلغور

آش بلغور غذای محلی و خوشمزه اراک

آش بلغور غذای محلی و خوشمزه اراک

به گزارش گلونی اگر می‌خواهید در ماه مبارک رمضان یک آش بسیار خوشمزه و مقوی در زمان افطار میل کنید ما به شما آش بلغور غذای محلی و خوشمزه اراک را پیشنهاد خواهیم کرد.

آش بلغور

همانطور که می‌دانید بلغور سرشار از مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین است. از این رو علاوه بر مزه بی‌نظیری که دارد می‌تواند به سلامت قلب و دستگاه گوارش نیز کمک کند. این آش برای کودکان نیز بسیار مفید بوده و پیشنهاد خواهد شد. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه این آش خوشمزه آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه آش

طرز تهیه آش

برای تهیه این آش خوشمزه ابتدا کلیه حبوبات از جمله عدس، لوبیا، نخود و برنج را از شب قبل خیس کنید.

 بعد از آن پیاز را درون ظرف ریخته و تفت دهید سپس گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی که تفت داده شد نخود را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید با آب گوشت بپزد. بعد از گذشت یک ساعت نوبت به اضافه کردن لوبیا چیتی می‌رسد.

لوبیا‌ها را به مواد اضافه کرده و بگذارید آرام با حرارت کم بپزند.

بعد از گذشتن یک ساعت بلغور را به مواد اضافه نمایید و کاملا با مواد مخلوط کرده و بگذارید تمامی مواد با هم بپزند. زمانی که گوشت پخته شد آن را از مواد خارج کرده و ریش ریش نمایید و سپس مجددا به مواد اضافه کنید.

بعد از گذشتن 1 ساعت عدس و برنج را به آنها اضافه کنید.

سپس سبزی، نمک و فلفل را به آش اضافه کرده و بگذارید خوب پخته شود.

حال در ظرفی جداگانه پودر گشنیز و زردچوبه را تفت داده و به آش اضافه کند و اجازه دهید خوب جا بیفتد.

در 10 دقیقه آخر پخت شما می‌توانید کشک را نیز به آش اضافه کنید. بعد از آن آش شما آماده سرو شدن است و می‌توان آن را با سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید. نوش جان‌تان.

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

خروج از نسخه موبایل