گلونی

تحویل اتاق check in هتل یا اقامتگاه چه نکاتی دارد؟

تحویل اتاق check in هتل

تحویل اتاق check in هتل

تحویل اتاق check in هتل یا اقامتگاه چه نکاتی دارد؟

به مسافران بگویید قبل از تحویل ابزار و تجهیزات اتاق را چک کنند

به گزارش گلونی چه مستقل سفر کنید و چه راهنمای گردشگری، فرایند پذیرش هتل و تحویل اتاق (check in) یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر سفر است.

هنگام تحویل اتاق در هتل یا اقامتگاه نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها می تواند از ایجاد درگیری و بحران جلوگیری کند.

یک راهنما نقش بسیار اساسی در کنترل و پیشگیری از چالش ها و بحران ها در سفر گروهی دارد.

او با اطلاع رسانی به موقع به مسافران می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث و چالش‌ها را بگیرد.

مسافر باید بداند که در زمان ورود و تحویل اتاق نکته‌ای که وجود دارد بررسی سلامت کلیه وسایل و تجهیزات اتاق است.

در صورت خرابی، شکستگی و یا نقص هرکدام از وسایل و تجهیزات باید اتاق پذیرش یا راهنمای سفر را مطلع کرد.

گاهی دیده می‌شود که مسافر به دلیل عدم نیاز یا استفاده توجهی به سالم بودن سشوار، تلویزیون و … نمی‌کند.

این سهل‌انگاری باعث می شود که در زمان تسویه حساب و بازگرداندن اتاق (check out) مسافر و یا راهنمای تور دچار مشکل و دردسر شوند.

تحویل اتاق check in هتل یا اقامتگاه

قانون هتل و اقامتگاه‌ها این است که در روز Check Out، خانه داری اتاق را برای تحویل بررسی می‌کند.

آن‌وقت مسئولیت و جبران هر نقص تازه‌ای که در بدو ورود به آن اشاره نشده‌باشد، با مسافر خواهدبود.

انکار مسافر و اصرار هتل یک درگیری و چالش بزرگ در مسیر سفر به وسزه در سفر گروهی خواهد بود.

فراموش نکید که مهمان در مدت اقامت در هتل یا اقامتگاه، مسئول حفظ و سلامت اثاثیه اتاق است.

پس چه مسافر هستید و چه راهنما یادآوری این نکته را در بدور ورود جدی بگیرید.

حتما وسایل و تجهیزات و حتی تعداد حوله‌ها، ملحفه‌ها و … را چک کنید و اگر مشکلی بود سریعا به پذیرش اطلاع دهید و اتاق را با نقص تحویل  نگیرید.

برای اطلاعات بیشتر کتاب راهنمایی تور و قوانین و مقررات را بخوانید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل