گلونی

اولویت دورکاری در کرونا با چه کسانی است؟

اولویت دورکاری در ایام کرونا

اولویت دورکاری در ایام کرونا

اولویت دورکاری در کرونا با چه کسانی است؟

به گزارش گلونی رفیع زاده، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی از تغییرات تازه درباره نحوه حضور کارکنان در محل کار خبر داد.

باتوجه به شدت گرفتن دوباره بیماری کرونا و هشدارهای اخیر وزارت بهداشت وی یادآور شد که در تمامی دستگاه‌ها خانم‌های باردار، افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین خانم‌های دارای کودکان زیر ۶ سال در اولویت دورکاری قرار خواهند داشت.

طبق اعلام مسئولان سازمان اداری و استخدامی، شرایط دورکاری کارکنان برای مناطق سه‌گانه زرد، نارنجی و قرمز طبق دستورالعمل قبلی به صورت درصدی پابرجاست و بالاترین مقام مسئول در دستگاه می‌تواند در رابطه با نحوه حضور کارکنان و دورکاری کامل بر اساس شرایط تصمیم‌گیری کنند.

از سال گذشته و آغاز شیوع کرونا، نحوه حضور کارکنان طی چند مرحله مورد بازنگری قرار گرفت و براساس رنگ‌بندی مناطق اعلام می شود.

این مقام مسئول در سازمان اداری و استخدامی افزود: «تاکید ما بر این است که خللی در ارئه خدمات برای مردم ایجاد نشده و در هر شرایطی بتوانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

در نهایت بالاترین مقام مسئول ملی و استانی می تواند در مورد نحوه حضور کارکنان در دستگاه اجرایی تصمیم‌گیری کند».

وی یادآور شد که دستگاه‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرار دادن خدمات الکترونیک در اولویت کاری خود هستند.

اولویت دورکاری در کرونا با چه کسانی است؟

فارغ از همه‌گیری کرونا، اولویت دادن به دورکاری خانم‌های باردار و مادران شاغل، تصمیم آگاهانه و درستی است.

پژوهش‌ها و مطالعات اجتماعی حوزه روان‌شناختی زنان نشان می‌دهد که طرح دورکاری بر ایجاد تعادل میان کار و خانواده زنان شاغل، تاثیرگذار است.

دورکاری علاوه بر مراقبت از سلامت جسمی مادران و کودکان، موجب کاهش تعارض کار و خانواده و بهبود توازن میان زندگی کاری و خانوادگی زنان شاغل می‌شود.

اغلب زنان شاغل به پذیرش دورکاری تمایل دارند، اما مدیران، حامی دورکاری نیستند.

این در حالی‌ست که چه در ایام کرونا و چه بعد از آن، ساعات کاری مناسب، شناور و منعطف، باعث افزایش بهره‌وری فعالیت‌های شغلی و در نتیجه بهره‌مندی سازمان از نیروی کاری باثبات‌تر و باانگیزه‌تر و افزایش توجه به خانواده و سلامت جامعه خواهد شد.

بنابراین این شیوه کاری به ویژه برای خانم‌های شاغل بیشتر باید مورد توجه سیاست‌گذاران حوزه کار قرار بگیرد.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خروج از نسخه موبایل