گلونی

آموزش گام به گام  VoIP + اصطلاحات تخصصی نرم افزار ویپ

آموزش گام به گام VoIP + اصطلاحات تخصصی نرم افزار ویپ

آموزش گام به گام  VoIP + اصطلاحات تخصصی نرم افزار ویپ

VoIP روشی جدید و مقرون به صرفه‌تر برای برقراری تماس در مقایسه با خط تلفن سنتی است. ویژگی‌های این فناوری باعث شده تا هزینه‌های شرکت کاهش یابد و کارشناسان با روش بهتری با یکدیگر و مشتریان ارتباط برقرار کنند.  با این حال، قبل از هر تصمیمی برای خرید و نصب ویپ، باید به طور کامل بفهمید که این فناوری چیست. در این مقاله، ما به روش کار VoIP و اصطلاحات تخصصی در این زمینه را شرح می‌دهیم. هدف این است که به شما کمک کند بفهمید چگونه VoIP می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و به شما در رشد کسب و کار کمک کند. با ما همراه باشید!

روش کار سیستم ویپ؛ قدم اول آموزش VoIP

پس از راه‌اندازی مرکز تماس ویپ یا VoIP، می‌توانید با مشتریان خود در هر کجای دنیا ارتباط بگیرید و محدودیت مکانی را به نوعی از بین ببرید. همچنین این امکان را دارید که از کانال‌های ارتباطی متنوع و رایج، با مشتریان خود تعامل داشته باشید. برای این منظور باید با مراحل راه‌اندازی و کار با این فناوری مدرن آشنا باشید و آموزش کار با VoIP را جدی بگیرید.

قدم اول از آموزش نرم افزار VoIP آشنایی با چگونه کار کردن این سیستم است. اما ابتدا باید مشخص شود، کدام روش را برای استفاده از مرکز تلفن مبتنی بر شبکه، انتخاب می‌کنید. موارد زیر چند روش کار با این فناوری است:

اصطلاحات نرم افزار ویپ

قبل از تحقیق و بررسی برای راه انداز مرکز تماس مبتنی بر شبکه، باید با برخی از اصطلاحات رایج آشنا باشید. شناخت این اصطلاحات به شما در انتخاب سیستم مناسب و آشنایی با نحوه عملکرد voip، کمک شایانی خواهد کرد.

اصطلاحات نرم افزار ویپ

موارد زیر رایج‌ترین اصطلاحات مربوط به آموزش نرم افزار voip است:

SIP (Session Initiation Protocol)

این اصطلاح پروتکلی است که امکان حفظ، اصلاح و خاتمه در هر تماس را به شما می‌دهد. اصطلاح SIP در واقع ابزار «مدیریت تماس» است که کنترل کامل شما بر مرکز تلفن کسب و کارتان را به شکل Real-Time ممکن می‌سازد.

PSTN (Public switched telephone network)

شبکه تلفن سوئیچ عمومی (PSTN)، مجموعه‌ای جهانی از تلفن‌ها و سایر دستگاه‌های متمرکز بر صدا است که شامل همه دستگاه‌ها در سطح ملی و محلی است. به زبان ساده‌تر، این اصطلاح اشاره به زیرساختی است که امکان ارتباطات خصوصی و عمومی را فراهم می‌کند. خطوط تلفن، شبکه‌های سلولی، فیبر نوری و کابل‌های مخابراتی زیر دریا از جمله این زیرساخت است که دستگاه‌های ارتباطی را به یکدیگر متصل می‌کنند.

IP PBX

اصطلاح IP PBX به سیستم‌های تلفن اداری داخلی گفته می‌شود. در این سیستم، تمام تلفن‌های اداری به یک روتر متمرکز وصل هستند. این نوع سرویس، تمام تماس‌های داخلی را بدون نیاز اتصال مستقیم با PSTN، فراهم می‌کند و هزینه‌های عملیاتی را به شدت کاهش می‌دهد. دو نوع IP PBX میزبان و مدیریت شده وجود دارد که در روش میزبان (Hosted) راه‌اندازی و آموزش نرم افزار ویپ، راحت‌تر از روش مدیریت شده یا داخلی است. در روش میزبان، ارائه خدمات سرویس ویپ، مبتنی بر ابر بوده و ارائه‌دهنده voip، تمام تجهیزات فیزیکی را مدیریت می‌کند.

SIP Trunking

ارائه‌دهندگان از SIP trunking برای اتصال PBX با شبکه تلفن سنتی، برای ارسال و دریافت تماس از طریق شبکه، استفاده می‌کنند. در این قدم از آموزش نرم افزار ویپ، باید بدانید استفاده از این ابزار بهترین راه برای بازسازی و ادغام یک PBX اداری با فناوری ویپ است.

Codec

کدک‌ها وظیفه دارند تا داده‌های دیجیتال VoIP را فشرده کنند. این فشرده‌سازی صرفه‌جویی در استفاده از پهنای باند و به تبع آن، بهبود سرعت اتصال شبکه را به همراه دارد. کدک‌ها زمانی که یک یا چند طرف در حال صحبت هستند، از انتقال داده‌های خاموش جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین، کیفیت تماس ویپ شما نسبت به یک تماس تلفن معمولی را تا دو برابر محدوده فرکانسی، بالا می‌برند.

آموزش گام به گام VoIP

برای نصب و راه اندازی VoIP در محل کارتان، شما نیاز به یک اطلاعات جامع و اصولی در این زمینه دارید. اجازه دهید ابتدا به آنچه برای ایجاد یک زیرساخت VoIP داخلی نیاز است نگاه بیندازیم، تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام سیستم برای شما مناسب است.

گام اول: شناخت دقیق ملزومات شرکت

از آنجایی که VoIP از طریق اینترنت کار می کند، باید مطمئن شوید که شرکت به یک منبع اینترنت قوی و قابل اتکا متصل است. از طرف دیگر باید تعیین کنید به چند کارشناس نیاز دارید تا بتوانید اقدامات لازم را جهت آماده سازی انجام دهید. به عنوان مثال اگر ۱۰۰ کارمند دارید، اما انتظار دارید که تعداد کارکنان هر سال ۵۰ درصد افزایش یابد، این رشد را زودتر از موعد محاسبه کنید.

هنگامی که بدانید چبرای ارائه خدمات تلفنی به چند کارشناس نیاز دارید، می توانید ارزیابی کنید که آیا قابلیت های فعلی اینترنت شما پاسخگوی نیاز شما است یا خیر.

گام دوم: راه اندازی سخت افزار

برای راه‌اندازی VoIP، ابتدا باید دستگاه سخت‌افزاری مناسب را انتخاب کنید. این تجهیزات می‌تواند شامل تلفن IP خاص، PBX های سنتی یا آداپتور VoIP برای تبدیل تلفن معمولی به تلفن VoIP باشد. از آنجایی که VoIP به اینترنت متصل می شود، به روتری نیاز دارید که به سرور شما متصل شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، می‌توانید سرور سیستم را در دفتر خود داشته باشیدیا به شرکت های ارائه دهنده برون سپاری کنید.

بعد از انتخاب دستگاه، آن را به شبکه اینترنت خود متصل کنید. اگر از کابل اترنت استفاده می‌کنید، کابل شبکه را به دستگاه و روتر یا مودم متصل کنید، در صورت استفاده از تلفن بی‌سیم IP، آن را به شبکه Wi-Fi خود متصل کنید. سپس تنظیمات شبکه و تنظیمات VoIP را در دستگاه خود پیکربندی کنید. سپس آزمایش و تست دستگاه خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی عمل می‌کند و مشکلات را برطرف کنید. با رعایت این مراحل ساده، شما می‌توانید سخت‌افزار VoIP خود را راه‌اندازی کنید و از تمامی امکانات و فواید VoIP برای برقراری تماس‌های صوتی اینترنتی بهره‌برداری کنید.

گام سوم: تعیین بودجه سازمان

تعیین کنید که کسب و کار شما چقدر برای سیستم تلفن جدید شما هزینه خواهد کرد. اگر به دنبال VoIP مبتنی بر دستگاه هستید، هزینه تا حد زیادی به سخت افزار شما بستگی دارد. برای سیستم داخلی، هزینه ها شامل نصب VoIP، خدمات فناوری اطلاعات داخلی و نگهداری اتاق سرور می شود.

از سوی دیگر، راه حل PBX مبتنی بر ابر هزینه های ماهانه خواهد داشت که بستگی به تعداد خطوط تلفن شما دارد. برای تعداد معینی از خطوط تلفن هزینه ثابتی وجود دارد، اما ارائه دهندگان معمولاً زمانی که تعداد کاربران بیشتری وجود دارد، قیمت را کاهش می دهند.

گام چهارم: انتخاب ارائه دهنده مناسب

انتخاب ارائه دهنده مناسب برای استفاده از VoIP اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب مناسب‌ترین ارائه دهنده، ابتدا نیازها و اهداف سازمان خود را تعیین کنید. مثلاً، آیا VoIP را برای استفاده شخصی نیاز دارید یا تجاری ؟ آیا به تماس‌های بین‌المللی نیاز دارید؟ سپس بررسی کنید که آیا ارائه دهنده مورد نظر خدماتی مانند تماس‌های چندنفره، ارسال پیام‌های صوتی، کنفرانس تلفنی و سرویس‌های اضافی دیگر را فراهم می‌کند یا خیر.

به علاوه باید قیمت‌ها و طرح‌های قراردادی ارائه دهنده را مقایسه کنید و مطمئن شوید که با بودجه شما همخوانی دارد. با انجام این مراحل، می‌توانید ارائه دهنده VoIP مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از خدمات و امکانات آن استفاده کنید.

الوویپ؛ ارائه دهنده آموزش های نرم افزار VoIP

آموزش نرم افزار ویپ، دارای مراحل بسیاری است که توجه به هر کدام از آن‌ها شما را به اهداف کسب و کارتان نزدیک‌تر می‌کند. در پایان این مقاله باید به یک مرحله مهم دیگر نیز اشاره کرد که همان «امنیت ویپ» است. برای این منظور و جلوگیری از حملات مخرب و بروز ایرادات فنی و نرم‌افزاری، یک فایروال با کیفیت را نصب کنید. همچنین، روتر‌های شما باید دارای تنظیمات امنیتی سطح بالا باشند. بنابراین در مورد امنیت سیستم مرکز تلفن، حتماً با ارائه‌دهنده سرویس ویپ خود مشورت کنید.

به گزارش الوویپ ( https://alovoip.ir)

آگهی در گلونی

خروج از نسخه موبایل