ایران پاک یادت نره

ایران پاک یادت نره

به گزارش پایگاه خبری گلونی ایده اولیه کمپین ایران پاک را دو تن از فعالان محیط زیست خانم بوداغی و آقای محمد فیضی در محرم سال ۹۴ مطرح کردند که ابتدا به صورت ثبت‌نام از سمن‌های محیط زیستی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و… در فضای تلگرام بود که کم‌کم با هم‌فکری و تلاش دوستان و با استفاده بهینه از روحیه و جو مثبت حاکم بر عزاداری محرم باعث هم‌دلی، هم‌زبانی و هم‌گرایی میان ۱۲۳ عضو کمپین شد.

حتی برخی افراد در نقاط مختلف کشور پیگیر بودند که چطور می‌توانند خودشان برنامه‌ای ترتیب دهند و با راهنمایی‌هایی که ارائه شد برنامه پاک‌سازی را برگزار کردند. البته باید تاکید کنیم ایده پاک‌سازی منحصر به ما نبوده بلکه گروه‌ها، سمن‌ها و فعالان محیط زیست از سال‌های پیش چنین برنامه‌هایی داشتند؛ کاری که ما کردیم استفاده به موقع از فضای مجازی و بکارگیری تلگرام برای هم‌رسانی اخبار و اطلاعیه‌ها بود. ما تلاش کردیم تا روحیه محیط زیستی و جسارت فعالیت محیط زیستی را در دل دغدغه‌مندان تقویت کنیم و از هر حرکت محیط زیستی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور حمایت کردیم.

ایران پاک یادت نره

اما کمپین‌سازی و ادامه فعالیت کمپین‌ها در کشور ما با مسائل و مشکلات بنیادی مواجه است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت، چه بسا کمپین‌هایی با قدرت و سر و صدای فراوان بیانیه دادند و ابراز وجود کردند؛ اما طولی نکشید که رو به زوال رفتند. اما همان طور که قبلا اشاره شد فعالیت کمپین ما در محرم به دلیل زیر ساخت مناسب اجتماعی در بحث مشارکت در عزاداری و انجام کار خیر منجر به هم‌صدایی گسترده‌ای در کشور شد.
کلیپ ارائه شده گزارش برنامه محرم کمپین ایران پاک است و در پایان برنامه دوم، یعنی کمپین امید (حفاظت و حمایت از پرندگان مهاجر) است را آغاز خواهیم کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: احسان میرزایی

کد خبر : 8406 ساعت خبر : 11:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8406
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات