تخفیف به مناسب ماه مبارک

قرار است فیلم‌هایی که در ماه رمضان اکران می‌شوند، سه هفته از اکران‌شان در محاسبه کف فروش لحاظ نشود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش از کاهش قیمت بلیت سینماها همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، غلامرضا فرجی گفت: در جلسه امروز دوشنبه ۱۸ خردادماه شورای صنفی نمایش، مقرر شد تخفیف ویژه‌ای برای بلیت سینماها در ماه رمضان تعریف شود که براساس آن قیمت بلیت در سینماهای مدرن و ممتاز ۲۰۰۰ تومان و در سینماهای درجه یک ۱۰۰۰ تومان کاهش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قیمت بلیت سینما در شهرستان‌ها را نیز اداره کل سینمایی تعیین می‌کند.

فرجی درباره دیگر مصوبات جلسه امروز توضیح داد: قرارداد فیلم «عصر یخبندان» در گروه استقلال ثبت شد و این فیلم بعد از فیلم «اسب سفید پادشاه» اکران خود را آغاز می‌کند.

وی همچنین متذکر شد: قرار است فیلم‌هایی که در ماه رمضان اکران می‌شوند، سه هفته از اکرانشان در محاسبه کف فروش لحاظ نشود.

به گفته او در حال حاضر اکران دو فیلم «گینس» کار محسن تنابنده و «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی در ماه رمضان قطعی شده است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش افزود: شهرهایی که مجهز به سیستم مکانیزه فروش بلیت هستند، توسط سینماشهر مکلف‌اند نسبت به فروش مکانیزه بلیت اقدام کنند.

غلامرضا فرجی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به مجوزی که نیروی انتظامی برای اجرای طرح از افطار تا سحر (که به موجب آن فیلم‌های سینمایی از افطار تا سحر) نیز روی پرده می‌ماند چه برنامه‌ای دارید تا استقبال مخاطبان در ماه رمضان از سینما کاهش پیدا نکند، توضیح داد: براساس این مجوز شورای صنفی سریعا بلیت تخفیف‌دار ارائه کرد تا امسال شاهد استقبال خوب تماشاگران از فیلم‌های سینمایی باشیم.

پایان پیام

در مورد ماه رمضان

ماه رمضان، بنا به گفته پیامبر اسلام و اهل‌بیت(ع)، ماه میهمانی خدا است که درهای آسمان در آن گشوده شده و ارزش نماز در آن، چند برابر نماز در ماه‌های دیگر است. قرآن و برخی دیگر از کتاب‌های آسمانی، در این ماه نازل شده است.

این ماه تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است. این ماه، نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد. از مهم‌ترین عبادت‌های این ماه، تلاوت قرآن، اِحیای شبهای قدر، دعا، استغفار، افطاری‌دادن و کمک به نیازمندان است. حضرت علی(ع)، نخستین امام شیعیان در بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسیده است.

کد خبر : 1276 ساعت خبر : 0:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات