پرسه در دنیای طنز و داستان

نشر پرسه با هدف چاپ کتاب‌های طنز و ادبیات داستانی به‌زودی آغار به کار می‌کند.

بابک جوانمرد مدیر این انتشارات در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری گلونی درباره پرسه گفت: هدفم چاپ کتاب‌‌های خواندنی است. کتاب‌هایی که مردم بخوانند و لذت ببرند. کتاب‌های پرسه در سراسر جهان به مخاطب فارسی‌زبان عرضه خواهد شد. کارمان را با دو کتاب طنز آغاز خواهیم کرد که کتاب‌‌هایی ویژه هستند و مراحل آخر چاپ را می‌گذرانند. به‌زودی از نام کتاب‌ها و فعالیت‌های آتی نشر پرسه رونمایی خواهیم کرد.

پایان پیام

ادبیات داستانی

ادبیات داستانی شکلی از روایت است که در همه یا بخشی از آن به رویدادهایی اشاره می‌شود که واقعی نیستند، یعنی خیالی هستند و ساختهٔ ذهن نویسندهٔ اثرند. در مقابل آن ادبیات غیر داستانی قرار دارد که عمدتاً به رویدادهای واقعی می‌پردازد (نظیر تاریخ‌نگاری، زندگینامه‌نویسی و…). ادبیات داستانی یا داستان تخیلی سبکی است در ادبیات و به داستان‌هایی اطلاق می‌شود که بخشی از آن یا همه آن به صورت حکایتی یا نقلی و به شیوه خیالی و تصوری نوشته می‌شود. اگر چه سبک تخیلی توصیف یک اثر ادبی است اما این اصلاح و سبک برای آثار موسیقی، فیلم، مستند و تئاتر نیز استفاده می‌شود. مثلا” فیلم ارباب حلقه‌ها و داستان آلیس در سرزمین عجایب به ترتیب یک فیلم تخیلی و یک داستان تخیلی به شمار می‌روند. بر عکس سبک تخیلی سبک غیر تخیلی است که به موضوعات حقیقی مثل داستان‌های تاریخی و زندگی نامه می‌پردازد.

رویدادهای ادبیات داستانی واقع‌گرا، اگرچه خلاف واقع است، اما می‌تواند به راستی رخ دهد. ممکن است بعضی شخصیت‌ها، پیش‌آمدها یا مکان‌ها واقعی باشند. ممکن است در آینده رویدادهای آن به واقعیت بدل شوند. به عنوان مثال رمان از زمین تا ماه ژول ورن که در زمان خود چیزی بیش از تخیلات غنی نویسنده‌اش نبود، در سال ۱۹۶۹ اثبات شد که وقوع آن امکان‌پذیر است. ادبیات داستانی واقع‌گرا خود را چنان به خواننده می‌نمایاند که انگار رویدادهای آن در حال حاضر رخ می‌دهند.

کد خبر : 1413 ساعت خبر : 2:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1413
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات