آینده ورزش به تربیت امروز دانش‌‌آموزان بستگی دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان در حاشیه بازدید از رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور در خرم‌آباد، آموزش‌وپرورش را بستر و پایه مناسب ورزش قهرمانی و پهلوانی برشمرد و گفت: توفیق در عرصه‌های مختلف ورزشی بستگی به سرمایه‌گذاری در آموزش‌و‌پرورش و حمایت مدیران اجرایی از فعالیت‌های ورزشی در این وزارت خانه مهم و گسترده دارد.

دکتر گودرز کریمی‌فر افزود: آینده ورزش به تربیت امروز دانش آموزان بستگی دارد و باید با استعدادسنجی و هدایت علمی و کارشناسی مسیر ورزش کشور را درست، منطقی و معقول پایه‌گذاری کرد . وی در ادامه به طرح‌های ملی ورزشی در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت : نگاه به ورزش در آموزش‌و‌پرورش از نگاه سنتی به نگاهی علمی و کارشناسی تغییر کرده است و تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از یافته‌های نوین ورزشی هدایت دانش آموزان به ورزش دانش مدار و علمی باشد.

کریمی‌فر به درخشش دانش آموزان لرستانی در مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: لرستان استعدادهای خوب ورزشی در رشته‌های مختلف دارد و افتتاح بزرگترین و مجهز ترین خانه ژیمناستیک در غرب کشور ،و ده‌ها سالن ورزشی تنها گوشه‌ای از اقدامات آموزش‌و‌پرورش در حمایت و تقویت ورزش دانش‌آموزی است. کریمی‌فر در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همدلی اداره کل ورزش و جوانان و آموزش‌و‌پرورش و حمایت سایر دستگاه‌های اجرابی استان ،رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی برگزار شود.

پایان پیام

در مورد کشتی

کشتی نوعی ورزش رزمی است که در آن دو انسان غیر مسلح با یکدیگر گلاویز شده و برای به زمین زدن یا بی‌تعادل کردن و امتیاز گرفتن از همدیگر تلاش می‌کنند.

کشتی یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین و مهیج ترین ورزش‌های جهان است و احتمالاً در دوران ماقبل تاریخ با تغییر شکل در جنگ‌های تن‌به‌تن و جایگزین کردن مرگ یا صدمات شدید با یک پیروزی نمادین ایجاد شده‌است. شواهد بسیاری از حضور کشتی در تمامی تمدن‌های آغازین بشری وجود دارد. البته اولین بار در یونان باستان به یک ورزش واقعی تبدیل و در سال ۷۰۴ پ. م وارد المپیک شد.

کد خبر : 2083 ساعت خبر : 9:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2083
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات