برنج و ذرت کشکان را خشکاند

قدرت الله ترابی نژاد فرماندار پلدختر در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری گلونی گفت: عوامل زیادی در خشک شدن رودخانه کشکان دخیل هستند که عامل اصلی کاهش بارندگی­‌هاست که موجب شده ۹۰ درصد دبی رودخانه کاهش پیدا کند. بخشی از این خشک شدن هم به دلیل کشت­‌های تابستانه آبخیز مخصوصا برنج و ذرت در مسیر رودخانه است.

علاوه بر این هوای گرم هم موجب تبخیر آب رودخانه شده است. این­ها همه عواملی هستند که موجب کاهش دبی رودخانه کشکان شده­‌اند. روزهای گذشته عده‌­ای در جلوی فرمانداری تجمع کرده بودند که ما این عوامل را برایشان توضیح دادیم و خوشبختانه توجیه شدند. ما هم تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته‌­ایم.

از جمله اینکه از کشاورزان خواسته‌­ایم که کشت تابستانه نداشته ­باشند. خوشبختانه همین چند روز که اقدامات اولیه انجام گرفته و همه مردم هم همکاری داشته‌­اند موجب شده وضع بهتر شود اما خب این اصلا وضعیت مطلوبی نیست. ما از طریق وزارت نیرو پیگیر سدهایی هستیم که اگر در مسیر رودخانه احداث شوند به بهتر شدن اوضاع کمک می­‌کنند. درخواست‌های اولیه داده شده و امیدواریم با کمک خداوند و انجام اقدامات به موقع بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

پایان پیام

رودخانه کشکان

رودخانه کشکان سیل خیزترین رودخانه استان لرستان است؛ و سرچشمهٔ اصلی رودخانهٔ کرخه می‌باشد

حوزه آبریز کشکان با مساحت ۹۷۷۵/۶۶ کیلومتر مربع در ناحیه جنوب غربی ایران واقع شده‌است. این حوزه بخش مهمی از سرشاخه‌های پرآب رودخانه کرخه را تشکیل می‌دهد این رود در ۵ کیلومتری شهر ویسیان در روستایی به نام دواب به رودخانه گلال خرم آباد می‌پیوندد و حدود یک سوم خاک لرستان را در بر می‌گیرد و بخش عمده آن از شهرستان سرابدوره چگنی سرچشمه گرفته و می‌گذرد و رودهای کوچکتری از شهرستان‌های نورآباد، خرم‌آباد، کوهدشت، الشتر و پلدختر در طول مسیر به آن اضافه می‌شوند.

حوزه آبخیز رودخانه کشکان در تقسیم‌بندی هیدرولوژی ایران جزئی از حوزه آبریز خلیج فارس به حساب می‌آید.

کد خبر : 1769 ساعت خبر : 10:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1769
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات