«شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» برپا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی در شماره ۲۳۵۱ مورخ ۳۰ تیر شرق آمده است:

 شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی که قرار بود ١۵ مرداد در تالار وزارت کشور برگزار شود، با یک روز تأخیر و بدون اجرای آهنگ‌های «رضا موتوری»، «‌داش‌آکل» و «قیصر» برگزار می‌شود. علی شجاعی، تهیه‌کننده و برگزارکننده‌ این کنسرت، به ایسنا گفت: «از آنجا که ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری ١۴ و ١۵ مردادماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، این برنامه به ١۶ مردادماه موکول شد. ارکستر سمفونیک تهران با حضور علی رهبری جان دوباره‌ای گرفته و به عقیده من، همه باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

براین‌اساس ما نیز به احترام این ارکستر، تاریخ اجرایمان را تغییر دادیم». بااین‌حال «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» ماجرای دیگری هم داشت. اسفندیار منفردزاده که از آهنگ‌سازان قدیمی ایران است، با انتشار نامه‌ای خواستار اجرانشدن آهنگ‌هایی شد که برای تعدادی از فیلم‌های کیمیایی ساخته است: «از شما آقای رضا [بهزاد] عبدی و «استاد مسعود کیمیایی» عاجزانه -به‌درستی عاجزانه- استدعا دارم از تجاوز به حقوق معنوی- مادی من یعنی اجرای موسیقی‌هایم، حتی اگر برایتان منافعی در پی دارد، دست بردارید.

زیرا من با شما همسو نبوده و نخواهم بود! از موسیقی فیلم «سفر سنگ» تا امروز آثار بسیاری برای این برنامه وجود دارند که با اجازه از سازندگان آنها می‌توانند به ‌کار آیند!


مهربانی کنید تا ناگزیر به تغییر گفتار نباشم!
چندروز بعد از آن، کیمیایی نیز در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» به این نامه واکنش نشان داد:« من واقعا هیچ جوابی برای این اظهارات ندارم. بسیاری از دوستان در خارج از کشور فیلم‌های من را در مراسم‌های مختلف پخش کردند و پای آن نشستند و من دم نزدم. آقای منفردزاده از دوستان قدیمی من هستند. ولی در برخی موضوعات با هم اختلاف‌نظر و عقیده داریم، که البته در هر صورت من برای ایشان احترام قائلم.

ماجرای این کنسرت هم به این ترتیب است که آقای شجاعی – تهیه‌کننده برنامه – تصمیم به برگزاری این کنسرت گرفته‌اند و مسئولیت ارکستر و موسیقی آن هم برعهده آقای عبدی است. من در این کنسرت کاملا در حکم میهمان هستم و واقعا هیچ نقشی ندارم. من لحن نامه ایشان را نپسندیدم و باوجود لحن تندی که این نامه داشت، دوستی و رفاقتم را با ایشان حفظ می‌کنم».

همچنین بهزاد عبدی، آهنگ‌ساز «متروپل» که رهبری ارکستر سمفونیک این کنسرت را برعهده دارد، از حذف آثار منفردزاده، در این برنامه خبر داد: «با احترام به هنرمند گرامی، جناب آقای منفردزاده، ملودی‌های ساخته‌شده توسط ایشان از کنسرت شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی حذف خواهد شد». او در پاسخ به سؤال «موسیقی ما» مبنی‌بر اینکه منفردزاده و سایر صاحبان آثار نیز در جریان این اتفاق بوده‌اند، عنوان کرد: «این اتفاق باید می‌افتاد که نیفتاد و نارضایتی ایشان را در پی داشت و آثار ایشان از برنامه با احترام به ایشان حذف خواهد شد».

پایان پیام

کد خبر : 2102 ساعت خبر : 11:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2102
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات