صیانت از اراضی کشاورزی را نباید کمرنگ تلقی کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان لرستان بیش از ۸۰ درصد کاهش‌یافته است.

صید احمد مرادی بیرانوند  اظهار داشت: بیش‌ترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان لرستان مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد و کوهدشت است و شهرستان نورآباد در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: گزارش‌هایی در رابطه با زمین‌خواری در استان داشتیم که بیشتر باهدف احداث باغ و ویلا انجام‌شده بود که خوشبختانه متوقف شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه امسال بحث مهار تغییر کاربری‌ها با شدت بیشتری انجام می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر حفظ کاربری، نظارت بر طرح‌های ملی واگذارشده نیز با جدیت دنبال می‌شود، به طوری که اگر دریافت‌کنندگان طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی، طرح موردنظر را اجرا نکنند، خلع ید می‌شوند.

وی بابیان اینکه اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی را نباید کمرنگ تلقی کرد، تصریح کرد: تأمین امنیت غذایی ما به قابلیت اراضی کشاورزی وابسته است، از طرفی بخش عمده‌ای از اشتغال استان به کشاورزی وابسته است به طوری که در حال حاضر ۱۳۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان داریم.

مرادی بیرانوند خاطرنشان کرد: در لرستان به ازای هر یک مترمربع، دو کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می‌شود و به ازای هر هکتار نیز یک شغل ایجادشده است و در واقع ظرفیت و استعداد استان در بخش کشاورزی می‌تواند سایر بخش‌ها اعم از حمل‌ونقل، خدمات، صنعت و بازار را رونق دهد.

وی بابیان اینکه میزان تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان بیش از ۸۰ درصد کاهش‌یافته، بیان کرد: اگر این اراضی کشاورزی مورد توجه قرار نگیرد و به تدریج تحت تغییر کاربری قرار بگیرند، بدون‌شک نسل‌های آینده در زمینه امنیت غذایی و تأمین نیازها و محصولات کشاورزی خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

پایان پیام

کشاورزی فرایند تولید مواد غذایی، علوفه، الیاف و دیگر محصولات مورد نیاز انسان از راه کاشت گیاهان معین و پرورش جانوران اهلی (چهارپایان) است. کشاورزی مرحله مهمی از تاریخ بشر است که منجر به ظهور تمدن شد. مطالعهٔ کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کد خبر : 1939 ساعت خبر : 10:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1939
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات