طرح توسعه پایدار منظومه‎های روستایی اجرایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان گفت: طرح توسعه پایدار منظومه‎های روستایی در استان اجرا خواهد شد.

مهندس جعفری افزود: لرستان یکی از استان‎های فعال کشور در زمینه تدوین طرح مطالعاتی سکونت‎گاه‎های روستایی بوده به طوری که این طرح در بسیاری از شهرستان‎های استان تهیه شده است.

وی بیان کرد: امسال طرح منظومه‎های روستایی به منظور ساماندهی روستاهای پراکنده استان و تجمیع آنها در دستورکار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال طرح توسعه پایدار منظومه‎های روستایی در ۲ بخش استان با اعتباری معادل ۱۲۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: اگر بتوان نسبت به تجمیع روستاهای استان اقدام کرد خدمت‎رسانی زیربنایی و روبنایی برای این استان راحت‎تر صورت خواهد گرفت و می‎توان از پتانسیل روستاها در عرصه اقتصادی و اجتماعی بیشتر استفاده کرد.

پایان پیام

توسعهٔ اقتصادی چیست

توسعهٔ اقتصادی عبارت است از رشد اقتصادی همراه با تغییرات بنیادین در اقتصاد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی. در توسعهٔ اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی نیز دگرگون خواهند شد

در ابتدا لازم است دو کلمهٔ رشد و توسعه را از یکدیگر تمایز دهیم. باید بدانیم که این دو لغت دارای دو مفهوم متفاوت و جدا از یکدیگر می‌باشند، به‌طوری که واژهٔ لاتین آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. در زبان انگلیسی معادل رشد واژهٔ “Growth” و توسعه معادل واژهٔ “Development” می‌باشد.

در توسعهٔ اقتصادی متغیرها از نظر کیفی مدنظر است لذا توسعه در واقع تغییرات کیفی یک جامعه را بیان می‌کند که تظاهر آن می‌تواند، در رشد تبلور یابد. به این ترتیب توسعهٔ اقتصادی عبارت است از تغییرات کیفی در ساختار اقتصاد یک جامعه و آن دسته از تغییرات بنیادی که بر تولید ناخالص ملی اثر می‌گذارد. به این ترتیب دو لغت رشد و توسعه را با توجه به تعاریف بالا از یکدیگر تمیز می‌دهیم.

کد خبر : 2087 ساعت خبر : 10:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2087
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات