مجسمه برنزی «صندوق» هم به سرقت رفت

یک مجسمه برنزی دیگر هم به جمع آثار حجمی به‌ سرقت‌ رفته تهران افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مجسمه برنزی «صندوق» با وزن ۱۲۰ کیلوگرم که تصویر پسربچه‌ای را در حال انداختن پاکت نامه نشان می‌داد و در مقابل موزه پست، واقع در خیابان امام‌خمینی (سپه) در منطقه ۱۲ تهران نصب شده بود، به سرقت رفته است.

ابراهیم اسکندری که برای ساخت این اثر در دومین دوسالانه مجسمه‌سازی شهری در سال ۸۸ برگزیده شد، گفت که چند روز قبل دست‌های این مجسمه قطع شده بودند و روز دوشنبه، ۲۹ تیر، نیز که برای دیدن وضعیت مجسمه رفته، متوجه به سرقت رفتن آن شده است.

دست‌های این مجسمه سال گذشته هم قطع شده بودند اما اسکندری آن را ترمیم کرده و حتی پیشنهاد نصب دوربین با هزینه شخصی را هم به مسئولان موزه داده بود.

پیش از این ۱۲ مجسمه برنزی در سال ۸۹ از سطح شهر به سرقت رفته بودند.

پایان پیام

مجسمه برنزی

برنز محبوب‌ترین جنس برای مجسمه‌های فلزی است. به اغلب مجسمه‌های چدنی با روکش برنزی نیز برای سادگی مجسمه برنزی می‌گویند.. این موضوع شامل مجسمه‌های تک، مجسمه‌های جفت نقش برجسته و مجسمه‌های کوچک و تندیسک می‌شود. همچنین عنصر برنز در اشیاء دیگر مانند مبلمان، غالباً به صورت طلاکاری شده، نیز استفاده می‌شود که به طلا و برنز یا ارملو معروف است.

آلیاژهای برنز معمولی خاصیت غیرمعمول و مطلوب دارند که در زمان کار اندکی منبسط می‌شوند، بنابراین به خوبی می‌توانند جزئیات یک قالب را پر کنند. سپس با خنک شدن برنز، کمی منقبض می‌شود و باعث می‌شود جداسازی از قالب راحت تر شود. استحکام و انعطاف‌پذیری برنز (عدم شکنندگی) مزیتی عملی است، به ویژه هنگامی که با مواد مختلف سرامیکی یا سنگی (مانند مجسمه‌های مرمر) مقایسه شود. این خصوصیات اجازه می‌دهد مجسمه‌های با جزئیات بالا و کوچک، مانند مجسمه بالرین، یا مجسمه‌های کم جزئیات‌تر، مانند مجسمه سوارکاری ریچارد لیونهارت را تولید کنیم.

کد خبر : 2248 ساعت خبر : 10:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2248
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات