مجید دریکوند حکم گرفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی سیدعلی نادر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی لرستان طی حکمی سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد خرم‌آباد را معرفی کرد.

به موجب این حکم مجید دریکوند به این سمت منصوب شده است. مجید دریکوند مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی لرستان، مدیر حوزه ریاست جهاد دانشگاهی لرستان، عضو شورای برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی لرستان، مشاور شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و سرپرست مرکز آموزش کوتاه‌مدت کوهدشت بوده است.

پایان پیام

جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی در ایران است.

پس از درگیری‌های انقلاب فرهنگی در فروردین و اردیبهشت ۱۳۵۹ که بین گروه‌های دانشجویی چپ و برخی از اعضای حزب جمهوری اسلامی و دانشجویان پیرو خط امام در دانشگاه‌ها رخ داد، شورای انقلاب و رییس جمهوری، ابوالحسن بنی صدر، تصمیم به تعطیل کردن دانشگاه‌ها پس از پایان نیم‌سال دوم تحصیلی ۵۸-۵۹ گرفتند. قرار بر این شد که دانشجویانی که از کار تحصیل فراغت یافته‌اند به مناطق محروم و روستاها رفته و کارهای جهادی و سوادآموزی را پی بگیرند. به همین منظور در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ ستاد انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران و ساماندهی دانشجویان و اساتید تأسیس کرد.

پس از شروع جنگ میان ایران و عراق در شهریور ۱۳۵۹، در جلسه‌ای با حضور روح‌الله خمینی به پیشنهاد سپاه و طرح موضوع توسط آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر ایجاد نهادی سازمانی در کنار دانشگاه‌ها ایجاد شود تا علاوه بر حضور فیزیکی به عنوان رزمنده بتوان از قابلیت استادان و دانشجویان در جهت کمک به نیازهای فنی تخصصی جبهه‌ها و تلاشهای خلاقانه در جهت تهیه نمونه وسایل و تجهیزات جدید جهت تسهیل و برتری در میدان رزم انجام گیرد. این وظیفه به عهدهٔ جهاد دانشگاهی گذارده شد که برای مدتی با تصویب ستاد انقلاب فرهنگی، تحت عنوان «ستاد اجرایی انقلاب فرهنگی» به فعالیت می‌پرداخت.

با تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جهاد دانشگاهی در ۱۱ آذر ۱۳۶۵ بازنگری و تصویب شد.

کد خبر : 1726 ساعت خبر : 9:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1726
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

جناب آقای دکتر علی نادر دهقانی
ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان، یقین دارم انتخاب جناب آقای مجید دریکوند به عنوان سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد خرم‌آباد بیانگر مدیریت شایسته سالارانه شماست، ضمن تبریک صمیمانه این مهم به حضرتعالی جامعه علمی استان، بی شک این جوان توانمند با کارهای اجرایی تخصص محور، پاسخ‌گوی حسن نیت شما خواهد بود.
فیروز اسماعیلی – مدیر مسئول هفته نامه‌ی کاسیت

بنام خدا
مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی ، زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی فعالیت مینماید.
این مجموعه دارای پتانسیل های فراوانی در حوزه های مختلف از جمله پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی میباشد .
مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد لرستان نیز به عنوان بزرگترین مرکز استان در راستای خدمت رسانی به حوزه علم و دانش خدمات زیادی به مجموعه استان ارائه نموده است.
ضمن آرزوی توفیق برای سرپرست جدید مرکز ، جناب آقای دریکوند، لازم است از زحمات کلیه همکاران مرکز و مدیران سابق بخصوص جناب آقای غلامی تقدیر و تشکر نماییم