ابتکار: محیط بانان حافظان مظلوم محیط زیست

معاون رییس جمهور و ریس سازمان حفاظت از محیط زیست در جلسه مشترک با پلیس پیشگیری ناجا و ستادکل نیروهای مسلح از تلاش سازمان محیط زیست برای افزایش توانمندی یگان حفاظت این سازمان و ارتقای جایگاه محیط بانان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،دکتر ابتکار در این جلسه از تعامل بسیار خوب و سازنده ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح و محیط زیست یاد کرد و گفت : در ابتدا و در تشکیل یگان حفاظت تردید هایی وجود داشت که با تعامل و همکاری سازنده میان این سه سازمان همه این تردید ها از بین رفت ودستورالعمل یگان حفاظت محیط زیست که ماحصل این تعامل و همکاری است سند بسیار مهم و مبنایی برای خدمت به عرصه های زیست محیطی ایران اسلامی می باشد.

وی افزود: در عرصه جهانی، آمار و ارقام کشته شدگان محیط بان در مقابله با متجاوزین و تخریب کنندگان محیط زیست را نشانگر توجه و اهمیت جهانی به محیط بانان دانست و یکی از کارکرد های دولت ها نحوه اقدام آنها در مقابله با جرائم زیست محیطی می باشد.

ابتکار گفت: مقابله جدی با صدمه زنندگان به محیط زیست نیازمند حمایت از محیط بانان است و ما در سازمان محیط زیست تلاش می کنیم که توانمندی و جایگاه اجتماعی یگان حفاظت و محیط بانان را افزایش دهیم، همچنین تلاش داریم که انضباط و سلامت اداری این یگان را با همکاری پلیس پیشگیری ناجا در سطح مناسبی ارتقا دهیم .

وی در ادامه از همکاری خوب نیروی انتظامی به خصوص پلیس پیشگیری در برخورد با قاچاق در حوزه زیست محیطی یاد کرد و گفت: این همکاری موجب کشفیات متعدد قاچاق در سطح کشور شده است.

در ادامه سردار شرفی ریس پلیس پیشگیری ناجا طی سخنانی خواستار ارتقای وضعیت خدمتی و افزایش شأنیت محیط بانان یگان حفاظت از سازمان محیط زیست شد.

سردار ” محمد شرفی ” از محیط بانان به عنوان حافظان مظلوم محیط زیست یاد کرد و خواستار ارتقاء وضعیت خدمتی و افزایش شأنیت آنها شد .

وی در ادامه گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که از جمله می توان به دستورالعمل یگان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد که این دستور العمل کار مشترک و بسیار خوبی در جهت تعالی و ارتقای شأن محیط بانان می باشد .

این مقام انتظامی ادامه داد: این دستورالعمل تلفیق نظرات سازمان محیط زیست و ستاد کل نیروهای مسلح می باشد و اجرای آن می تواند به اهداف سازمان محیط زیست که همانا حفاظت و صیانت از عرصه های زیست محیطی است، کمک کند .

وی افزود : این دستور العمل نقطه عطف و شروع یک کار جدید و خوب است و آن را می توان الگوی مناسبی از کار مشترک خوب و محصول تعامل سازنده دانست .

این مقام ارشد انتظامی قرابت شغلی پلیس و محیط بانان را بسیار نزدیک دانست و گفت : وظیفه پلیس دیدبانی جامعه و وظیفه محیط بان دیدبانی محیط زیست جامعه می باشد به همین لحاظ مجموعه پلیس پیشگیری ناجا تمام توان خود را برای حمایت از این یگان و محیط بانان انجام خواهد داد تا محیط زیست در جغرافیای ایران اسلامی به بهترین وجه برای مردم عزیز و آیندگان حفظ شود.

سردار شرفی در پایان از همکاری و زحمات ریاست سازمان محیط زیست ” خانم دکتر ابتکار ” و سردار زارعی مسئول دفتر یگانهای ستاد کل نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کرد.

پایام پیام

کد خبر : 2871 ساعت خبر : 9:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2871
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات