اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، معاون نهضت سوادآموزی لرستان گفت: طرح شتاب بخشی سوادآموزی با کمک دستگاه‌های اجرایی در لرستان اجرا می‌شود.

علی‌اشرف حیدری با بیان اینکه طرح شتاب بخشی سوادآموزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۴ است، اظهار داشت: این طرح پس از تصویب سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی در استان لرستان نیز توسط شورای پشتیبانی سوادآموزی که استاندار لرستان ریاست آن را بر عهده دارد مصوب شد.

وی بابیان اینکه طرح شتاب بخشی سوادآموزی یک برنامه راهبردی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است، افزود: این در طول سه سال در استان لرستان اجرایی می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی لرستان عنوان کرد: در طرح شتاب بخشی سوادآموزی همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند تا در راستای شناسایی وجذب افراد کم‌سواد بی‌سواد همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح شتاب بخشی سوادآموزی به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌شده است، خاطرنشان کرد: هرکدام از دستگاه‌های اجرایی که بتوانند در این برنامه فرهنگی موفق شوند تشویق می‌شوند.

حیدری با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۹۴ مراکز آموزش یادگیری محلی احیاء می‌شود، گفت: در این مراکز با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی کمک می‌شود تا علاوه بر خواندن، نوشتن و قرائت قرآن مهارت‌های زندگی را نیز یاد بگیرند.

وی اظهار داشت: مراکز آموزش یادگیری محلی در مناطقی حاشیه‌ای و جاهایی راه‌اندازی می‌شود که تعداد افراد کم بی‌سواد زیاد باشد.

معاون نهضت سوادآموزی لرستان افزود: نهضت سوادآموزی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بسته است تا با احیاء مراکز یادگیری محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به جامعه هدف آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش‌های سوادآموزی پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰ هزار نفر افراد کم‌سواد و بی‌سواد جذب شوند، عنوان کرد: در چهارماهه نخست سال ۹۴ نهضت سوادآموزی استان لرستان ازنظر جذب جامعه بی‌سواد رتبه اول کشور را کسب کرد.

پایان پیام

کد خبر : 2391 ساعت خبر : 3:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2391
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات