اختصاصی/ حمایت بانوان کشور از سمندر لرستانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی مدیر کل محیط زیست لرستان از صعود بانوان کوهنورد کشور ، با هدف حمایت از سمندر لرستانی به قله سن‌بران خبر داد.

مهندس فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گلونی گفت: این صعود توسط بانوان منتخب کوهنورد کشور است. هیئت کوهنوردی استان لرستان این طرح را برنامه‌ریزی و حمایت کرده است. در این گروه از هر استان سه نماینده شرکت کرده که به نوعی حامیان محیط زیست هستند. فردا از منطقه دورود شروع خواهند کرد برای صعود قله سن‌بران که مرتفع‌ترین قله اشترانکوه است. هدف از این صعود هم حمایت از سمندر لرستانی است. چون سمندر لرستان یکی از گونه‌های اندمیک است که در سراسر جهان فقط زیستگاهش لرستان می‌باشد و به نوعی هدف این است که این گونه اندمیک به سراسر جهان معرفی شود. روز جمعه هم مراسم اختتامیه در روستای تیان ازنا برگزار خواهد شد که بنده به همراه فرماندار ازنا در این مراسم شرکت خواهم کرد.

پایان پیام

در مورد کوهنوردی

کوهنوردی یکی از ورزش‌ها یا از جمله تفریحات است. برای برخی نیز کوهنوردی به عنوان شغل اصلی یا بخش الزامی شغل اصلی است.

پیمایش مسیرهای فنی در کوهستان، با استفاده از ابزارهای فنی و درگیر شدن با مسیرهای سنگی و یخی را کوه‌نوردی می‌نامند. کوه‌پیمایی به معنای راه‌پیمایی در کوه است و با کوه‌نوردی تفاوت دارد. به بالا رفتن یا پایین آمدن به صورت پیاده از ارتفاعات طبیعی کوه‌پیمایی گفته می‌شود. کوه: به ارتفاعات بیش از ۶۰۰ متر از زمین‌های اطراف هر منطقه کوه گفته می‌شود. قله: بلندترین قسمت هر کوه را قله می‌گویند.

یک کوه می‌تواند یک یا چند قله داشته باشد که در یک خط الراس قرار گرفته‌اند. معمولاً به بلندترین قله، قلهٔ اصلی گفته می‌شود و سایر قلل در یک خط الراس را قله‌های فرعی می‌نامند. در کوهنوردی شرط سنی وجود ندارد. در ضمن این رشته ورزشی سن بازنشستگی هم ندارد. هر کسی با هر توانایی می‌تواند به عنوان تفریح یا انجام کار حرفه ایی به کوه برود.

در بعضی اوقات به افراد توصیه می‌شود که به سنین کودکان دقت کنند و این سنین با عواقبی در راه هست کودکان ده الی سیزده سال بالاتر از ارتفاع ۲۵۰۰ نباید صعود بکنند و نوجوانان سیزده الی شانزده سال نباید بالاتر از ارتفاع ۴۰۰۰ صعود کنند اگر این نکات رعایت نشوند عواقبی در راه است که با گوش و بینی مطابقت دارد.در راه کوهنوردی توصیه می‌شود که هر ده متر که ارتفاع زیاد می‌شود کمی کودکان استراحت کنند زیرا سریع ارتفاع گرفتن یکی از دلایل این عواقب است.در راه کودکان باید آب دهانشان را قورت دهند تا فشار پشت گوش متناسب با بیرون شود به جای این کار می‌توانند از خمیازه کشیدند استفاده بکنند.

کد خبر : 2772 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2772
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات