استفاده از رسانه برای جلب سرمایه‎گذاری در صنعت لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان از صادرات ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار کالا از منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهندس فرزاد محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اهمیت به صنایع کوچک می‎تواند در حجم تولید، مبلغ سرمایه‎گذاری و میزان اشتغال موثر باشد، افزود: صنایع را براساس اشتغال دسته‎بندی می‎کنند و تعداد واحدهایی با زیر ۵۰ نفر اشتغال کوچک، بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر متوسط و بالای ۱۵۰ نفر بزرگ محسوب می‎شوند.

محمدی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط هستند، بیان کرد: ۴۵ درصد از اشتغال و ۱۰ درصد حجم صادرات و ۱۷ درصد ارزش افزوده کشور مربوط به صنایع کوچک و متوسط بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸ واحد صنعتی بزرگ کشور ۳ واحد مربوط به منطق ویژه اقتصادی لرستان است، افزود: شرکت شهرک‎های استان تورهای صنعتی را جزء برنامه‎های خود قرار داده و برای اولین بار تورهایی را ایجاد کرده و الگویی برای کشور شده است این در حالیست که در سنوات گذشته تورهای صنعتی صرفاً برای صنعتگران بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان گفت: به منظور پیوند بین صنایع بزرگ و کوچک تشکیل ۱۱ تور را به مرکز پیشنهاد دادیم تا به سایر استان‎ها تعمیم داده شود.

وی یادآور شد: باید از ظرفیت رسانه برای جلب سرمایه‎گذاری در استفاده از پتانسیل عرصه‎های صنعتی استان استفاده شود.

محمدی با اشاره به اینکه در کشور بالغ بر ۹۵۰ شهرک صنعتی داریم و همچنین ۷۰ منطقه ویژه داریم که از این تعداد مناطق ۱۷ منطقه فعال است، افزود: از مجموع ۱۷ منطقه ویژه فعال، ۲ منطقه ویژه لرستان و یزد سازمان مسئول دارند و شرکت شهرک‎ها مسئول آنهاست که از مزیت منطقه ویژه و شهرک‎های صنعتی برخوردارند.

وی گفت: هیچ گونه وجهی برای صدور مجوز ساخت و پایان کار در این منطقه نمی‎گیریم چرا که از قانون شهرداری‎ها معاف هستند و در شرایطی به صورت اقساطی نیز زمین را واگذار خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان معافیت مالیاتی، ارتباط بین مناطق ویژه و… را از مزیت‎های مناطق ویژه دانست و گفت: زمینی که به متقاضیان در این منطقه واگذار می‎کنیم ۳۰ درصد نقدی و ۷۰ درصد اقساطی است و فرد متقاضی در ۱۲ یا ۱۴ قسط سه ماهه مبلغ را پرداخت می‎کند.

محمدی بیان کرد: در ۴ ماهه امسال ۳۸ اظهارنامه ثبت شده و ۴۳ قلم با ارزش دلاری ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار و ۱۰۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال در قالب ۶۵۱ تن از این منطقه ویژه صادرات داشتیم.

پایان پیام

کد خبر : 3644 ساعت خبر : 10:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3644
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات