بانوان به‎ صورت مستقل سبلان را فتح می‎کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، نایب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از صعود بانوان به قله سبلان برای نخستین بار به‎صورت مستقل در شهریور ماه خبر داد.

منصوره گرجی در همایش صعود سراسری بانوان کوهنورد کشور به قله سنبران که در شهرستان دورود برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه در حمایت از سمندر لرستانی برگزار می‎‎شود و جا دارد از اسپانسر، هیأت کوهنوردی و اداره کل ورزش و جوانان لرستان برای این کار فرهنگی ورزشی تشکر کنم.

وی تأکید کرد: ما کوهنوردها کمتر حرف می‎زنیم و بیشتر عمل می‎کنیم و بر این اساس در سال‎جاری برنامه‎های زیادی را اجرا خواهیم کرد.

گرجی خاطرنشان کرد: در جلسه‎ی نواب رئیس هیأت‎های استانی که در خرداد ماه به انجام رسید، قرار شد که هر استان سالی یک صعود سراسری(ملی) داشته باشد و حالا حالاها نوبت لرستان نمی‎شد اما از آنجایی که آقای قیاسیان رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان خیلی زحمت می‎کشد، نتوانستیم برنامه را عقب بیندازیم و با این صعود موافقت کردیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه با تأکید بر روی آوردن بانوان به ورزش، بیان کرد: بانوان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‎دهند و سلامت زنان جامعه، سلامت نیمی دیگر را تضمین می‎کند.

وی از صعود بانوان به قله سبلان در شهریور ماه خبر داد و تصریح کرد: این برای بار اول است که بانوان به‎صورت مستقل سبلان را فتح می‎کنند.

پایان پیام

در مورد سبلان

سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر از سطح دریا از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمال غرب این کشور و در استان اردبیل قرار دارد. سبلان سومین قله بلند ایران پس از دماوند و علم کوه و یکی از ۱۵۱۵ قله بسیار برجستهٔ جهان به‌شمار می‌رود. سبلان یک کوه آتشفشانی نیمه فعال است که در مرحلهٔ فومرولیو بوده و در بالای قله آن دریاچه کوچکی قرار دارد. سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.

کد خبر : 2907 ساعت خبر : 12:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2907
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات