برداشت آب از کشکان غلط است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: آب منطقه‎ای و جهاد کشاورزی استان جلوی استفاده بی‎رویه آب در شالیزارهای دوره چگنی و ویسیان را بگیرند.

دکتر علی کائیدی افزود: مساله خشکسالی گریبان‎گیر مردم استان به ویژه مردم پایین‎دست رودخانه کشکان شده و متاسفانه شاهدیم که آب قنات و چشمه‎ها نیز افت بسیار داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل کاهش آب قنات و چشمه‎ها در پایین‎دست رودخانه کشکان به خاطر استفاده بی‎رویه آب در بالادست این رودخانه و به ویژه در شالیزارهای دوره چگنی و ویسیان بوده که به صورت غرق‎آبی و بدون مجوز آب را برداشت می‎کنند.

این نماینده اظهار کرد: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی اهالی بالادست رودخانه کشکان اقدام به چندین بار کشت برنج کرده‎اند.

نماینده مردم پلدختر با اذعان به اینکه برداشت آب از کشکان غلط است، تصریح کرد: باید آب منطقه‎ای و جهاد کشاورزی استان جلوی این کار غیرقانونی را بگیرند چراکه کشاورزی و صیفی‎جات مردم در پایین دست با مشکل کم‎آبی مواجه شده‎اند.

پایان پیام

در مورد پلدختر

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. قبلاً به این شهر جایدر و پاپیل (پای پُل) گفته می‌شد که از سال ۱۳۰۸ به پلدختر تغییر نام یافت. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از پل تاریخی که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

پلدختر در تابستان دارای آب و هوایی گرم و در زمستان معتدل و نسبتاً سرد می‌باشد؛ ولی هر چند سال یک بار پلدختر شاهد بارش برف آن هم به صورت جزئی و کلی می‌باشد.

کد خبر : 2460 ساعت خبر : 8:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2460
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات