به علت آتش زدن کامیون ایرانی مرز بازرگان مسدود شد

مدیر کل دفتر پایانه‌های مرزی سازمان راهداری اعلام کرد: شب گذشته عد‌ه‌ای ناشناس به یک کامیون ایرانی حمله کردند و این کامیون را به همراه بارش به آتش کشیدند. به دنبال این حمله دولت ترکیه مرز ورود به کشورش را از صبح امروز چهارشنبه مسدود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،محمدجواد عطرچیان تصریح کرد: خوشبختانه راننده این کامیون در حمله افراد ناشناس آسیبی ندیده و تنها خودرو به همراه بار داخل آن به آتش کشیده شده است. پس از این اتفاق دولت ترکیه مرز ورودی کامیون‌های ایرانی داخل کشورش را بسته و در حال حاضر ترددی در این محور صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: البته حوالی ظهر امروز برای یک مدت کوتاه این مرز برای بازگشت چند کامیون ترک که در ایران باقی مانده بودند باز شد، اما در حال حاضر ترددی به سمت مرز ترکیه از سوی کامیون‌های ایرانی صورت نمی‌گیرد.

او درباره وضعیت ورود کامیون‌های ترک به خاک ایران نیز گفت: همانطور که پیش از این مشخص بود ما در ایران هیچ مشکلی برای پذیرش این کامیون‌ها نداریم و وضعیت مرز ما عادی گزارش می‌شود.

مدیر کل دفتر پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره پاسخ احتمالی ایران به حمله‌های صورت گرفته در خاک ترکیه نیز گفت: رییس سازمان راهداری ایران در دیداری که با سفیر ترکیه در تهران داشته مراتب امر را به شکل جزیی با ایشان در میان گذاشته و دیدگاه‌های ایران را اعلام کرده است. ما قطعا درخواست پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حوادث اخیر در خاک ترکیه را داریم واین کشور برای تداوم همکاری‌های ترانزیتی بین دو کشور نیاز به بازگرداندن کامل امنیت به خاک خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر توصیه ما به اتوبوس‌های ایرانی این است که جز در موارد ضروری به کشور ترکیه تا اطلاع ثانوی سفر نکنند و برای کامیون‌ها نیز در صورت باز شدن مرز درخواست پیگیری مقدمات امنیتی لازم در کلیه مراحل سفر را داشته‌ایم.

پایان پیام

کد خبر : 3174 ساعت خبر : 9:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3174
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات