تربیت نیروی انسانی متخصص از وظایف مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: این مرکز در حوزه‎های علوم انسانی، فناوری و صنعت نقش مهمی در انتقال دانش فناوری در استان داشته است.

مجید دریکوند اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم‎آباد با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش‎های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‎های حرفه‎ای فارغ‎التحصیلان، تشکیل و با به کارگیری و سازماندهی امکانات، منابع مالی و انسانی نسبت به به‎کارگیری دوره‎های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می‎کند.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده در بخش‎های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از دیگر وظایف مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است به نحوی که دانش‎آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می‎شود دانش و مهارت لازم را کسب کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: این مرکز با ارتقاء شاخص‎های کمی و کیفی آموزش‎های کاربردی در استان به همت پرسنل زحمت‎کش خود توانسته است که یکی از بهترین مراکز علمی کاربردی در استان باشد.

دریکوند یادآور شد: این مرکز در دوره‎های غیرحضوری پودمانی در رشته مدیریت خانواده دانشجو پذیرش می‎کند؛ در حال حاضر دانشجویان در دوره غیرحضوری پودمانی در رشته‎های مدیریت کارآفرینی و توسعه کسب و کار تجارت الکترونیک، مدیریت بازاریابی و فروش، گرافیک رایانه‎ای، امدادگری جاده‎ای، مدیریت رستوران و تالارهای پذیرایی و… مشغول به تحصیل هستند.

دریکوند با بیان اینکه در حال حاضر و براساس سیاست‎های کلان جهاد دانشگاهی استان و برای رشته‎های محیط زیست(آلودگی هوا)، صنایع دستی، GIS، HSE، اکوتوریسم، مطالعات فرهنگی، مطالعات فرهنگی و رسانه، مدیریت بحران، باستان‎شناسی، پیگیر رشته‎های جدید هستیم، بیان کرد: به منظور ارتقای سطح علمی استان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان متقاضی راه‎اندازی سه رشته فناوری، شبکه و مدیریت فرهنگی(سازمان‎های محلی) در مقاطع ارشد است.

پایان پیام

تعریف جهاد دانشگاهی

در اساسنامه جهاد دانشگاهی، این نهاد این گونه تعریف شده‌است: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از لحاظ اداری، استخدامی و مالی تابع مقرراتی است که به تصویب هیئت امنای جهاد دانشگاهی برسد.

کد خبر : 2690 ساعت خبر : 6:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2690
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات