ثبت خانه خبرنگار در استان لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، رئیس خانه مطبوعات لرستان از ثبت خانه خبرنگار در استان لرستان خبر داد.

عزت الله چنگایی، جمعه شب در مراسم آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار استان لرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان و جمعی از خبرنگاران در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این یک افتخار بزرگی برای همه ما است که مناسبت این روز به خاطر محضر شهیدی از استان لرستان است.

رئیس خانه مطبوعات لرستان به مشکلات خبرنگاران در لرستان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی ما در استان تثبیت و باور جایگاه خبرنگار است؛ تعارفی که ما از خبرنگار داریم در حدی نیست که جایگاه او در استان باور شود.

این مقام مسئول در خصوص جایگاه خبرنگار بیان کرد: نباید هیچ دری به روی خبرنگار بسته شود و مایه تاسف است که در استان ما دوربین خبرنگار را می‎گیرند و اجازه کار به او را نمی‌دهند.

 چنگایی تصریح کرد: بعد از چهار ماه تلاش مستمر به نقطه ثبت‌ خانه خبرنگار رسیده‌ایم و برای اولین بار به عنوان خانه مطبوعات و رسانه مطرح شد.

رئیس خانه مطبوعات لرستان افزود: کارهای مهمی تا الآن انجام شده است و درصدد انجام کارهای بیشتر برای تثبیت جایگاه خبرنگار در استان هستیم؛ حدود ۱۱۰ پرونده به خانه مطبوعات رسیده که حدود ۹۰ پرونده بررسی شده است و حدود ۶۰ تا از کارت‌های خبرنگاری دوستان صادر شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما در آینده نزدیک به خانه مطبوعاتی می‌رسیم که شایسته این استان است، مهمترین هدف ما این است که خبرنگاران درگیر این موضوع شوند و کمیته‌های مختلف را سامان دهند.
رئیس خانه مطبوعات لرستان گفت: ما باید ظرفیت‌های موجود را بالا ببریم تا بتوانیم از آن‎ها به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

پایان پیام

خبرنگار کیست

خبرنگار فردی است که با استفاده از منابع خبری، وظیفه تهیه گزارش (مکتوب، صوتی و تصویری) کامل و جامع و قابل‌پخش از یک واقعه را به‌عهده دارد. خبرنگار برای تهیه اخبار روزنامه، رادیو یا تلویزیون از راه دور یا گاهی مکانی دوردست خبر تهیه می‌کند.

کد خبر : 2894 ساعت خبر : 7:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2894
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات