«حال و هوای لرسو» با صدای کیومرث صادقی

«حال و هوای لرسو» با صدای کیومرث صادقی

به گزارش پایگاه خبری گلونی پیکر این هنرمند جوان لرستانی پس از تشیع در شهر خرم آباد به زادگاش در شهرستان دوره چگنی انتقال یافت  ودر زادگاهش دفن شد.

روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان اعلام کرد: کیومرث صادقی سال ۱۳۶۰ در روستای مله بلوط شهرستان چگنی متولد شد و از سال ۸۴  زیر نظر انجمن موسیقی لرستان خوانندگی را شروع  و در سال ۸۷ در کلاس استاد علی دلفان حاضر و بر ردیف‌های دهگانه موسیقی ایرانی تسلط پیدا نمود صدای بی‌نظیر وی با اکتاوهای بالا صدای استاد رضا سقایی را اذعان تداعی می‌کرد.

«حال و هوای لرسو» با صدای کیومرث صادقی

درگذشت کیومرث صادقی غم‌بار بود. نه فقط چون جوان از میان ما رفت.

صدای صادقی صدای گمشده موسیقی لری بود.

صدایی ‌هم‌جنس صدای سقایی. صدایی باز و شفاف و شنیدنی. صادقی جوان بود اما صدایش پختگی داشت.

تحریرهایش نشان از تجربه و جوانی‌اش می‌‌داد. صادقی اگر می‌ماند و می‌خواند تبدیل به اسطور‌ه‌های موسیقی لری می‌شد.

او البته همچنان شنیده می‌شود و با همین آثاری که از او به یادگار مانده است جایگاه ویژه‌ای در موسیقی دارد.

جالب این که در همین مدت کم بعد از درگذشت صادقی، جست‌وجوی نام در او در میان پایگاه خبری گلونی بیشترین آمار را دارد و در گوگل هم رکورد نسبتا خوبی دارد. این روزها همه به دنبال شنیدن صدای او هستند.

آن جه می‌شنوید «حال و هوای لرسو» است با صدای زند‌ه‌یاد کیومرث صادقی.

نماشای گلونی را دنبال کنید
کیومرث صادقی خواننده جوان در آخرین اجرایش چهارشنبه‌ شب ۲۰ خردادماه ۹۴ در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد، در مراسم نکوداشت رضا سقایی و در قالب گروه حرف تازه با نوازندگی سنتور منوچهر رحمتی، کمانچه حسن سالم‌، تار حمید سلیمانی و تمبک شهاب خاکسار ۳ ترانه اجرا کرد که تشابه صدای صادقی به صدای استاد سقایی بسیار نزدیک بود و این موضوع باعث تشویق این جوان توسط حضار در آن شب به یاد ماندنی شد.
وی همچنین اردیبهشت‌ماه سال جاری به همراه گروه موسیقی حرف تازه به‌صورت مشترک و با سیف‌الدین آشتیانی کنسرتی در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری خرم‌آباد برگزار کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 3288 ساعت خبر : 9:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3288
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات