پزشکان مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند

تعدادی از پزشکان پیش از ظهر امروز در اعتراض به قتل پزشکی در اردبیل مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی تحت مضمون “حمایت، حمایت؛ امنیت حق ما است” و غیره اعتراض خود را نسبت به این حادثه نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، در حالی که حدود یک ساعت از تجمع می‌گذشت و مسئولان حراست و روابط عمومی سعی داشتند پزشکان حاضر را به سالن اجتماعات دعوت کرده تا از ایجاد ترافیک در خیابان جلوگیری کنند، علیرضا زالی، رییس کل سازمان نظام پزشکی در جمع آنها حاضر شد و توضیحاتی را در خصوص این حادثه ارائه کرد.

زالی خطاب به این پزشکان که در حیاط سازمان بر زمین نشسته بودند، گفت: نظام پزشکی خانه شماست و از همدردی شما با دکتر پیرزاده تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این موضوع همانند هر پدیده دیگر در اجتماع نیازمند تحلیل جامعه شناختی است، گفت: ما به عنوان پزشک و به عنون بخش فرهیخته جامعه باید تحلیلی بر این موضوع داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه صحبت‌های خود در جمع پزشکان با بیان اینکه در ساعت ۱۳:۳۰ عصر روز پنج شنبه دکتر جعفری نمین، رئیس شورای هماهنگی استان با من تماس گرفت و اعلام کرد که دکتر پیرزاده به قتل رسیده است، گفت: براساس گزارش جعفری نمین، دکتر پیرزاده برسر بالین بیماری حضور می‌یابد و در یک نزاعی که در خانه بیمار شکل می‌گیرد زخمی شده و متاسفانه کشته می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله نامه‌ای به دادستان کل کشور در خصوص این مساله نوشته‌ام، گفت: مرتبا با دوستان‌مان در اردبیل ارتباط دارم.

پایان پیام

قائم مقام وزیر بهداشت گفت

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دلیل و انگیزه قتل همچنان در حال پیگیری است و مسئولان استانی تاکید به پیگیری آن دارند تا علت و انگیزه واقعی مشخص شود.

وی در خصوص اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه فرد ضارب همراه یکی از بیماران این پزشک بوده است، افزود: بنده در تهران جلسه بودم که با من تماس گرفتند و اینطور عنوان شد که طی تماس با ۱۱۵ اطلاع رسانی شده فردی مجروح شده است.

پورفرضی تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد فرد رابطه با پزشک نداشته و با هدف مشخص شدن ابعاد پرونده همچنان تحقیقات ادامه دارد.

کد خبر : 2433 ساعت خبر : 9:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2433
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات