در سال جاری حدود ۷ هزار نفر از دریاچه گهر بازدید کردند

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از بازدید ۷ هزار نفر از دریاچه گهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، نبی‎الله قائدرحمتی بیان کرد: دریاچه گهر یک دریاچه کوهستانی در کشور بوده که در میان رشته‎کوه اشترانکوه قرار دارد.

وی اضافه کرد: این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شهرستان دورود قرار دارد و هرساله پذیرای هزاران گردشگر است.

قائدرحمتی ادامه داد: این بازدیدکنندگان از سمت شهرستان‎های دورود، ازنا و الیگودرز و دره نیگاه به منطقه وارد می‎شوند و تنها از سمت دورود تا به حال ۴ هزار نفر بازدید کننده به ثبت رسیده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: متاسفانه از ورودی‎های دیگر تعداد بازدیدکننده‎ها ثبت نمی‎شوند و آمار دقیقی در دست نیست اما می‎توان برآورد کرد که تا به‎حال حدود ۷ هزار نفر از این دریاچه دیدن کرده‎اند.

وی خاطرنشان کرد:  به علت ماه رمضان بازدیدها کاهش یافت که با اتمام این ماه تعداد بازدیدها افزایش خواهند یافت.

پایان پیام

اشترانکوه

اُشْتُرانْ‌کوه مشهور به آلپ ایران، بلندترین نقطه استان لرستان، رشته‌کوهی در شرق استان لرستان، واقع در جنوب شرقی دورود تا شمال غربی الیگودرز و یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است.بلندترین قله این رشته‌کوه به نام سن‌بران به ارتفاع ۴۱۵۰ متر است و یکی از ۱۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود. این رشته‌کوه سرچشمه یکی از سرشاخه‌های اصلی رود دز به نام ماربره است که در دوره کوهزایی آلپی جدید ایجاد شده‌است. این کوه از جمله کوه‌های جوان می‌باشد که در حدود ۳۰ میلیون سال پیش ایجاد شده‌است.

قله‌های بلند و پر برف، دره‌های ژرف و طولانی، رودهای دائمی، پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوع، روستاهای کوهپایه‌ای از جمله ویژگی‌های اشترانکوه می‌باشد که به سبب بلندی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری به خوبی پیدا است. گفته می‌شود نام آن به سبب وجود قله‌های ۸ گانه که برخی از آن‌ها بلندتر از ۴۰۰۰ متر می‌باشد و مانند کاروانی از شتر به ردیف قرار گرفته، به شترکوه یا اشترانکوه معروف گشته‌است.

کد خبر : 2441 ساعت خبر : 9:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2441
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات