دستگیری ۳ صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: ۳ صیاد غیرمجاز ماهی در این شهرستان به دام ماموران یگان حفاظت این اداره گرفتار شدند .

امیررضا محمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: این صیادان غیر مجاز در روستای چم مهر از توابع شهرستان پلدختر مبادرت به صید ۱۳۰ قطعه ماهی کردند وی افزود: از این صیادان یک رشته تور سالیک کشف شد که جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شدند رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر بیان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود کسانی که در این شهرستان اقدام به صید ماهی غیر مجاز می‌کنند موارد را به این اداره اطلاع و در این راستا با اداره محیط زیست شهرستان همکاری کنند.

پایان پیام

پلدختر کجاست

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. قبلاً به این شهر جایدر و پاپیل (پای پُل) گفته می‌شد که از سال ۱۳۰۸ به پلدختر تغییر نام یافت. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از پل تاریخی که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

شهر پلدختر در دامنهٔ کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. شهر پلدختر از نظر جغرافیایی در ۴۷ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۳ درجه و ۹ دقیقه پهنای شمالی و دارای ارتفاعی بین ۶۵۰ متر تا ۷۱۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

پلدختر در تابستان دارای آب و هوایی گرم و در زمستان معتدل و نسبتاً سرد می‌باشد؛ ولی هر چند سال یک بار پلدختر شاهد بارش برف آن هم به صورت جزئی و کلی می‌باشد. پلدختر از شهرهای پر باران لرستان می‌باشد.

از روز ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی ورود سامانهٔ بارشی متراکم در شمال و غرب ایران، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهرهای استان لرستان از جمله پلدختر سیل ایجاد شد. این سامانهٔ بارشی در دو موج در تاریخ‌های ۵ تا ۹ فروردین و نیز موج دوم از ۱۱ تا ۱۳ فروردین موجب ایجاد سیلاب و خسارت در شهرستان‌های استان لرستان شد.

 

 

کد خبر : 3402 ساعت خبر : 12:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3402
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات