سند تحول نظام آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاه این وزارتخانه به موضوع توسعه، نگاهی همه‌جانبه و فراگیر است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، “علی‌اصغر فانی”، در مراسم آغاز به کار سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان کشور در شیراز، با اشاره به اینکه سند تحول نظام آموزشی، تدوین شده است، افزود: این سند به عنوان سندی بالادستی با دربر داشتن شش ساحت تعلیم و تربیت اسلامی، مبنای تدوین برنامه ششم و هفتم توسعه در بخش آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی، ساحت اعتقادی و اخلاقی، تربیت علمی و فناورانه، تربیت حرفه‌ای و اقتصادی، تربیت زیباشناختی و هنری، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت‌بدنی و جسمانی را شش ساحت مطرح در تدوین این سند مهم آموزشی دانست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: روخوانی، روان‌خوانی، درک مفاهیم و تفسیر قرآن و متونی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌تواند در تربیت اعتقادی و دینی موثر باشد که از این رو آموزش و پرورش، آموزش قرآن را در کلیه مقاطع تحصیلی مورد توجه قرار داده است.

فانی، آموزش و پرورش را به دلیل دو کاربرد از کاربردهای متعدد آن، مهمترین ارکان حکومتی برشمرد و در این خصوص گفت: دو کارکرد فرهنگ‌سازی و نیروسازی آموزش و پرورش سبب شده که مقام معظم رهبری هرگونه هزینه در این بخش از نظام را، سرمایه‌گذاری محسوب کنند.

در مورد قرآن

قرآن کتاب مقدس دین اسلام است و در باور مسلمانان سخنان خداست که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله، نازل شده‌ است. مسلمانان، قرآن را بزرگترین معجزهٔ حضرت محمد(ص) و روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او می‌دانند. قرآن اصلی‌ترین منبع وحی در اسلام به‌شمار می‌آید و به زبان عربی است. کلمهٔ قرآن در لغت به معنی «قرائت کردن» و «خواندن» است و مسلمانان معمولاً به آن با عناوینی مانند «قرآن کریم» و «قرآن مجید» اشاره می‌کنند. قرآن به ۳۰ جزء تقسیم شده و ۱۱۴ سوره دارد.

کد خبر : 2365 ساعت خبر : 8:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2365
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات