صید غیرمجاز ماهیان در فصل تخم‎ریزی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا ازدستگیری دو نفر صیاد غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

منصور درویشی بیان کرد: روز گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره به ‎هنگام انجام مأموریت گشت و کنترل از مناطق تحت مدیریت متوجه حضور دو نفر از متخلفین شکار و صید در مسیر رودخانه ماربره واقع در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شدند که با تورهای پرتابی مشغول صید غیرمجاز ماهیان در فصل تخم‎ریزی بودند.

وی گفت: افراد خاطی که بعد از صید غیرمجاز قصد فرار از منطقه را داشتند بلافاصله توسط مأمورین دستگیر و از آنها سه رشته تور سالیک به انضمام ۳۶ قطعه ماهی رودخانهای(ماهی زرده) کشف و متخلفین پس از تشکیل پرونده و صورت‎جلسه تنظیمی جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

درویشی اضافه کرد: افزایش جرایم صید و شکار در سال جدید و اطلاع‎رسانی بیشتر در این خصوص میتواند تأثیر زیادی در بازدارندگی از تخلفات زیست محیطی در گونههای حیات وحش و آبزیان منطقه و شهرستان داشته باشد. 

پایان پیام

شکار

شکار جانوران خارج از فصل شکار و بدون دریافت مجوزهای لازم، شکار غیرمجاز محسوب می‌شود. شکارچی غیرمجاز کسی است که بدون توجه به وضعیت زیستی جانوران و مقررات وضع شده برای حفاظت از گونه‌های در معرض نابودی، به شکار آن‌ها می‌پردازد. شکارچی‌گری غیرمجاز از معضلات جوامع امروزی در سراسر جهان است و موجب قانون‌شکنی، آسیب به محیط زیست و نهایتاً آسیب به جوامع انسانی می‌شود.

شکار یا نخجیر کُشتن یا به چنگ آوردن موجودی زنده توسط موجود زندهٔ دیگر است. به کسی که شکار می‌کند نیز شکارچی، یا نخجیربان گویند. شکار جانوران توسط انسان برای تجارت شاملِ فروش پوست و مو، استخوان و عاج، گوشت و دیگر اجزای بدن یا برای تفریح (به اسم ورزش) انجام می‌شود.

شکار جرگه، که گاه در گذشته شکار قمرغه نامیده می‌شد، نوعی از شکار است که در آن مردم بسیاری نخجیر را احاطه نمایند تا حیوان به سمت شکارچی رانده شود. در هند به این نوع شکار هتهجوری گویند.

کد خبر : 2449 ساعت خبر : 7:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2449
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام و سپاس خدمت گلونی.در صورت امکان فصل های تخم ریزی ماهیان در طول سال را توضیح دهید.جهت اطلاع برای امثال بنده که به ماهیگیری علاقه مندم.