فعالیت ۲ واحد آلاینده صنعتی در دورود متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود از توقف فعالیت دو واحد صنعتی مستهلک این شهرستان به علت آلایندگی بیش از حد خبر داد.

امیرحسن زلقی با اعلام خبر توقف فعالیت دو واحد صنعتی شهرستان دورود به دلیل آلایندگی بیش از حد اظهار داشت: از نظر ضوابط و قوانین استقرار واحدهای صنعتی، در حال حاضر امکان فعالیت این دو واحد صنعتی شهرستان دورود که از قدیمی‌ترین واحدهای تولید آسفالت شهرستان به حساب آمده و به دلیل مستهلک بودن دارای میزان آلودگی بسیاری هستند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آلاینده بودن این دو واحد صنعتی اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است، گفت: براساس رسالت قانونی، سازمان حفاظت محیط زیست به این دو واحد برای رفع آلایندگی اخطار و زمان کافی داد، اما با توجه به پایان این مهلت و عدم اقدام موثر در خصوص کاهش آلایندگی، دستور توقف فعالیت این دو واحد صادر و به آنها ابلاغ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود با بیان اینکه این دو واحد صنعتی تا زمان انجام اقدامات موثر در جهت کاهش آلایندگی اجازه فعالیت ندارند، گفت: در بلندمدت نیز برای ادامه فعالیت این واحدها باید ضوابط استقرار صنایع مدنظر باشد و براساس این ضوابط اقدام شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تعطیلی هیچ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان نیست، گفت: هدف ما از این اقدام برقراری یک رابطه منطقی بین فعالیت‌های صنعتی با بهداشت و سلامت عمومی مردم و حفظ محیط زیست است، به نحوی که صنایع با کمترین اثر زیان‌بار بر سلامت مردم و محیط زیست به فعالیت خود ادامه دهند.

زلقی تصریح کرد: اداره محیط زیست در برخورد با صنایع آلاینده زمان کافی را برای اصلاح و رفع آلایندگی به این واحدها می‌دهد و حتی در صورت نیاز، مشاوره و همکاری‌های لازم را در این جهت ارائه می‌دهد، اما در صورتی که صاحبان صنعت قصد اصلاح و کاهش آلایندگی را نداشته باشند، برابر قانون با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

پایان پیام

 

کد خبر : 3418 ساعت خبر : 3:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3418
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات