لرستان دیگر رتبه اول بیکاری کشور را ندارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه دیگر استان لرستان رتبه اول بیکاری کشور را ندارد، گفت: با وجود این اما همچنان نرخ بیکاری در استان بالا است و سرعت اشتغال‌زایی در لرستان باید افزایش یابد.

علی آشتاب صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دورود با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین چالش ما در استان لرستان بیکاری است، گفت: دولت در حوزه اشتغال وظیفه دارد تا زمینه ایجاد شغل را فراهم کند و در این خصوص باید راهکارهای مناسبی ارائه شود.

وی با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی ولی‌نعمت‌های ما هستند، گفت: باید در بخش اشتغال و توانمندسازی این خانواده‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی در بخش اشتغال‌زایی جزو دستگاه‌های برتر استان هستند و سال گذشته شاهد عملکرد بسیار خوب این دو بخش بودیم.

وی با بیان اینکه باید تعهدات همه ادارات در سند اشتغال استان محقق شود، گفت: در سند اشتغال سهم هر شهرستان به طور دقیق مشخص شده است و سهم شهرستان دورود در سال جاری یک هزار و ۸۱۸ فرصت شغلی است که باید با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان و استان این تعهدات تا پایان سال عملی شود.

آشتاب تصریح کرد: باید جلسات کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها به صورت ماهانه برگزار و عملکرد ادارات بررسی شود و دبیر کارگروه اشتغال وظیفه پیگیری مصوبات و مشکلات اعضای این کارگروه را برعهده دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش مهارت به نیروهای کار در دستور کار قرار دارد، گفت:  متأسفانه بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان و نیروهای کار در لرستان فاقد مهارت‌های مورد نیاز بازار کار استان هستند که به همین منظور آموزش مهارت به این نیروها در دستور کار کارگروه اشتغال استان قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بهزیستی در بخش آموزش پیش‌گام هستند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی ارائه خدمات را دارد.

وی با بیان اینکه دیگر استان لرستان رتبه اول بیکاری کشور را ندارد، گفت: با وجود این اما همچنان نرخ بیکاری در استان بالا است و باید سرعت اشتغال‌زایی را افزایش دهیم.

پایان پیام

 

کد خبر : 3570 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3570
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات