لرستان یکی از تولیدکنندگان عمده انجیر در کشور است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برداشت انجیر از سطح باغات استان خبر داد.

مهندس بهروز بهاروند  بیان کرد: از هفته آینده برداشت محصول انجیر از سطح باغات استان آغاز می‎شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‎های اخیر و کم شدن آب مادیان رود که تامین کننده آب این باغات بود محصول انجیر امسال با تنش مواجه شده و نسبت به سال‎های دیگر با کاهش روبروست.

بهاروند ادامه داد: پیش‎بینی می‎شود ۱۷ هزار تن محصول انجیر از سطح باغ‎های استان برداشت شود که بیشترین میزان تولید مربوط به شهرستان پلدختر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: سطح زیر کشت باغات انجیر ۱۱۰۰ هکتار بوده و لرستان یکی از تولیدکنندگان عمده این محصول در کشور است.

پایان پیام

انجیر

انجیر گونه ای آسیایی از گیاهان گلدار خانواده انجیران است. این درخت بومی خاور میانه و آسیای غربی است.

انواعی که در باغبانی از نظر مصرف میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از فیکوس کاریکا، فیکوس پالماتا و فیکوس پودوکاریکا. فیکوس کاریکا همان انجیر معمولی است که به عنوان میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ولی فیکوس پالماتا و فیکوس پودوکاریکا بیشتر برای تلقیح انواع انجیر خوراکی کاشته می‌شوند.

از انجیر می‌توان در تهیه مربا، بستنی، یا به شکل تازه استفاده کرد. میوه آن به شکل خشک، تازه، کمپوت، مربا، آرد و مارمالاد به مصرف می‌رسد. از آنجایی که نگهداری و انتقال میوه تازه انجیر بسیار دشوار می‌باشد بیشترین استفاده آن به صورت فرآوری شده می‌باشد. سرکه انجیر نیز دارای طعم شیرین و دلچسبی می‌باشد که برای انواع ترشی و سالاد استفاده می‌گردد.

درحال حاضر شهرستان استهبان استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر دیم در جهان می باشد که محصول آن از کیفیت و مرغوبیت خاصی برخوردار است.

به همان اندازه که درخت انجیر به گرمای زیاد مقاوم است نسبت به سرما مخصوصاً در دوره جوانی حساس است و سرما یک عامل محدودکننده در کاشت این درخت می‌باشد.

کد خبر : 2451 ساعت خبر : 7:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات