معاون فرماندار بروجرد: بروجرد قطب صنعت لرستان است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، معاون فرماندار بروجرد گفت: توجه به کارکردهای اقتصادی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری فعال و کارآمد سبب تسهیل سرمایه‌گذاری در شهرستان بروجرد می‌شود.

محمد کیانی اظهار داشت: آنچه سبب شده تا سرمایه‌گذاری در شهرستان بروجرد و استان لرستان در مقایسه با دیگر نقاط کشور دشوارتر باشد، ضعف مدیریتی موجود در نوع نگرش و دیدگاه مدیریتی برخی مدیران است.

وی ممانعت از حضور سرمایه‌گذاران جدید در شهرستان بروجرد از سوی ادارات مرتبط را از دیگر موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در این شهرستان دانست و افزود: برخی واحدهای فعالی که به دلایل مختلف ازجمله عدم تعامل لازم بین بانک‌ها به‌منظور اعطای تسهیلات و یا سازمان تاًمین اجتماعی و اداره امور مالیاتی در وصول مطالبات آن‌ها، این واحدها پلمپ شده‌اند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد به بازدید فرماندار و معاونان وی از واحدهای تولیدی و صنعتی بروجرد به‌منظور رصد مشکلات آن‌ها اشاره و عنوان کرد: روزبه‌روز بر آمار واحدهای پلمپ شده توسط بانک‌ها، سازمان تاًمین اجتماعی و اداره امور مالیاتی در این شهرستان افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد متولیان این بخش‌ها پلمپ‌ها را نخستین و آخرین راه‌حل موجود برای وصول بدهی خود می‌دانند و استفاده از روش‌های دیگر را نوعی آزمون‌وخطا می‌انگارند.

وی به ذکر نام برخی واحدهای پلمپ شده در این شهرستان پرداخت و بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی نظیر  آجر سفال۸۲، کشتارگاه مرغ ملس، شرکت کارا پلاستیک و واحد تولیدی نوردکاران به دلیل بدهی به تاًمین اجتماعی، بانک‌ها و یا ضمانت‌های بانکی پلمپ شده و چندین کارگر فعال در این واحدها به‌اجبار بیکار شده‌اند.

کیانی با اشاره به اینکه صنایع بروجرد موضوع نیمی از جلسات رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی استان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد واحدهایی که در استانداری لرستان به‌منظور رفع مشکلات آن‌ها جلسات متعددی برگزارشده، مربوط به شهرستان بروجرد است حال‌آنکه این شهرستان قطب صنعت استان لرستان به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر رفع موانع موجود در راه سرمایه‌گذاری در این شهرستان تصریح کرد: آنچه می‌تواند به رونق اقتصادی در این شهرستان شود توجه به کارکردهای اقتصادی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری فعال و کارآمد در این شهرستان است که تحقق این مهم منوط به عنایت و توجه مسئولان به‌منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

پایان پیام

کد خبر : 2266 ساعت خبر : 12:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2266
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات