میزان سلامت آب استان لرستان ۹۹٫۵ درصد است

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از وجود ۳۵۰ هزار اشتراک در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،حمیدرضا کرموند بیان کرد: استحصال آب شرب و بهداشتی و در اختیار مردم قرار دادن آن از وظایف شرکت آب و فاضلاب بوده و این شرکت تمام سعی خود را به این مهم اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: میزان سلامت آب استان ۹۹٫۵ درصد است و اگر بار میکروبی بیش از ۰٫۵ درصد شود باید موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

کرموند ادامه دادد: در حال حاضر آب شرب شهری استان از لحاظ بار میکروبی هیچ‎گونه مشکلی ندارد. به صورت مستمر آب نقاط مختلف شهر توسط آزمایشگاه مرجع شرکت و با همکاری بهداشت محیط مورد بررسی و آزمایش قرار می‎گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان با اشاره به تعداد مشترکین این شرکت گفت: در حال حاضر حدود ۳۵۰ هزار اشتراک در استان تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

پایان پیام

آب چیست

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. از نظر وزنی، میانگین درصدی آب در انسان بالغ تقریباً ۶۰–۶۳٪ آب در مردان و متوسط در زنان بالغ تقریباً ۵۲–۵۵٪ آب است. و نیز بیش از ۷۱٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست. از همین سه درصد نیز ۲٪ آن منجمد در دو قطب شمال و جنوب و بیش از ۹۴٪ به صورت شور است.

آب نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد. نزدیک به ۷۰٪ آب شیرین مصرفی توسط انسان در کشاورزی مصرف می‌شود.

کد خبر : 3754 ساعت خبر : 10:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3754
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات