پس از ۱۰ سال،عملیات اجرایی راه‎آهن بروجرد آغاز شد

عملیات اجرایی راه‎آهن بروجرد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی راه‎آهن بروجرد با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، معاون استاندار لرستان و جمعی از مسئولین شهرستان بروجرد آغاز شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: مرهون خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس هستیم که درآن دوران از شرف و حیثیت ما دفاع کردند.

علاءالدین بروجردی افزود: امروز یکی از مطالبات به‎حق مردم شهرستان بروجرد پس از سال‎های طولانی عملیات آن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال قبل مطالعات اجرایی راه‎آهن بروجرد شروع شده، چراکه ساخت راه‎آهن از سیاست‎های راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این خط از یک‎طرف به استان مرکزی و از طرف دیگر به استان همدان و کرمانشاه و غرب کشور وصل می‎شود که بروجرد وتر این مثلث است.

بروجردی اضافه کرد: این خط ۱۰۰کیلومتر فاصله جنوب به غرب کشور را نزدیک می‎کند که وضعیت بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر قرارگاه خاتم‎الانبیاء مسئولیت کار را به عهده گرفته و این یک امتیاز بزرگ است.

نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء رزمندگان و افسران دوران دفاع مقدس هستند که تا دیروز از تمامیت ارضی ما دفاع می‎کردند و امروز در سازندگی کشور نقش دارند.

بروجردی گفت: مطالعات این پروژه تمام شده و امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‎شود.

پایان پیام

راه آهن در ایران

در سال ۱۲۶۱ خورشیدی (۱۸۸۲ میلادی) و ۱۲۶۱ شمسی خط تراموایی میان تهران و شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر کشیده شد. عرض این راه‌آهن یک متر بود و مسیو بواتال فرانسوی آن را اجرا کرد و سپس به یک بلژیکی واگذار شد. در سال ۱۲۶۵ خورشیدی (۱۸۸۶ میلادی) خط راه‌آهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای کاسپین) به آمل احداث شد که اگرچه در نظر بود تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنی‌های پیمانکارهای بلژیکی به شکست انجامید و خطوط آن برچیده و برای احداث تلگراف استفاده شد.

کد خبر : 3254 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3254
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات