چاه‎های کشاورزی باید به کنتور هوشمند تجهیز شوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با برقدار کردن چاههای کشاورزی وزارت نفت تفاوت قیمت را تقبل میکند.

مهندس محمدتقی توکلی اظهار کرد: با برق‎دار کردن چاه‎های کشاورزی میزان برداشت آب مشخص است و در این شرایط که مشکلات زیادی در برداشت و تامین حجمی آب داریم این امر می‎توان موثر باشد.

وی ادامه داد: باید بخش عمده‎ای از چاه‎های کشاورزی به کنتور هوشمند تجهیز شود که قرار است دولت این کار را انجام دهد و سپس به صورت اقساطی از کشاورز هزینه را بگیرد.

توکلی اضافه کرد: با برق‎دار کردن چاه‎های کشاورزی میزان و ساعتی که آب پمپاژ می‎شود محاسبه خواهد شد و برای دستگاه‎های دولتی و شرکت‎های آب منطقه‎ای میزان مصرف و برداشت مشخص می‎شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید بر اینکه در ابتدا هدف از برق‎دار کردن چاه‎های کشاورزی کاهش استفاده از سوخت‎های فسیلی(گازوئیل) بود که کشور آن را وارد می‎کرد، اظهار کرد: مسئولین به این نتیجه رسیدند که برق ارزا‎ن‎تر از گازوئیل است و به جای واردات آن مابه‎التفاوت سوخت به صورت یارانه به چاه‎های کشاورزی تخصیص داده و آنها برق‎دار شوند.

وی تصریح کرد: با برق‎دار کردن چاه‎های کشاورزی وزارت نفت تفاوت قیمت را تقبل کند و هزینه واردات صادرات گازوئیل را مدیریت کند.

توکلی بیان کرد: با بحران آبی که وجود دارد نیاز است چاه‎های کشاورزی به کنترل هوشمند مجهز شوند.

پایان پیام

تعریف کشاورزی

کشاورزی دانش و هنر کشت گیاهان است. کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود. توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشاورزی تک محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز در قرن ۲۱، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است.

کد خبر : 3128 ساعت خبر : 9:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات