کشت مکانیزه به جای شیوه آبیاری سنتی غرقابی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، استاندار لرستان گفت: سالیانه ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان از شیوه آبیاری سنتی غرقابی به کشت مکانیزه تبدیل شود که در مورد این مهم با معاون وزیر جهاد کشاورزی جهت تأمین اعتبار لازم صحبت شد.

هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران، افزود: چالش‎های فراوانی در بخش کشاورزی به دلیل خشکسالی‎های اخیر در لرستان به‎وجود آمده است که در این نشست در خصوص نوع کشت، ارائه الگوی کشت به کشاورزان و چگونگی حذف محصولات کشاورزی آبدوست و نحوه افزایش راندمان آبیاری بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: آقای دکتر آقایی معاون امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار داشتند که اعتباراتی که سفر ریاست محترم جمهوری به استان لرستان و بازدید وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داده شد تقریباً همه اجرایی شده که در این بخش تولیدات دامی و تولیدات گیاهی به تعهدات عمل شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: در بخش انتقال آب و بالا بردن راندمان آبیاری مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی که در اختیار جهاد کشاورزی لرستان قرار داده شده هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز در این رابطه گفت: در راستای مصوبات سفر هیئت محترم دولت به  استان لرستان در سال‎گذشته ۳۰۳۰۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی استان از محل اعتبارات مدیریت بحران اختصاص یافت.

غضنفری افزود: کل مبلغ نیز صددرصد تخصیص داده شد که در این راستا ۱۲۶۰۰۰ میلیون ریال جهت اجرای کانال‎های آب‎بر به طول ۱۰۵ کیلومتر بوده است که این مهم در سطح استان به اجرا درآمده و کل تعهد به‎طور صددرصد انجام یافت.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۷۷۰۰۰ میلیون ریال جهت احداث تکمیل ۹ ایستگاه پمپاژ اختصاص پیدا کرده که کل مبلغ به‎طور کامل اختصاص پیدا کرده است که در این راستا دو ایستگاه از ۹ ایستگاه به بهره‎برداری رسیدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بقیه به‎طور میانگین از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد برخوردار هستند که حداکثر تا پایان آبان‎ماه به بهره‎برداری خواهند رسید.

پایان پیام

کد خبر : 3131 ساعت خبر : 9:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3131
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات