کمبود ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در استان نیازمند ۷۰۰ تخت بیمارستانی هستیم.

ببه گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، ساکی در نشست هم‎اندیشی با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، اظهار کرد: سپاه با توجه به ظرفیت‎هایی که در اختیار دارد می‎تواند در ارائه خدمات درمانی تخصصی به مردم یاری‎گر دانشگاه باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت، تصریح کرد: کاهش میزان پرداختی مردم در شهرها به زیر شش درصد و در روستاها به زیر سه درصد، ایجاد تسهیلات زایمانی در جهت مقابله با تفکر استعماری کنترل جمعیت با ترویج بسته زایمان طبیعی رایگان از جمله دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

دکتر ساکی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷ هزار زایمان طبیعی در طول اجرای برنامه طرح تحول سلامت در استان لرستان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: رسالت دانشگاه و حوزه بهداشت و درمان ارتباط تنگاتنگی با سلامت آحاد جامعه دارد؛ از این رو اگر سپاه و بسیج بخوبی به دانشگاه اتصال پیدا کنند می‎توان در سایه تفکر بسیجی، خدمات بسیار بهتر و ارزشمندتری به مردم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به ساکنین مناطق محروم و سخت‎گذر توسط تیم‎های پزشکی طلایه‎داران سلامت بسیج جامعه پزشکی مصداق روشنی از تعامل ارزنده بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: با تمام وجود اعتقاد راسخ داریم که هرکجا افکار بسیج وجود داشته باشد، مسائل جامعه به‎خوبی قابل حل هستند.

پایان پیام

طرح تحول نظام سلامت

طرحی برای بهبود سیستم‌های سلامت ایران است که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز به کار کرد. تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود که متأسفانه همه بار مالی آن بر دوش پزشکان و شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات پزشکی و دارویی اعم از تولیدکنندگان و وارد کنندگان و توزیع کنندگان قرار گرفته‌است.

به‌طوری‌که نه تنها در ۲۴ ماه گذشته مطالبات خود را از مراکز درمانی نگرفته‌اند بلکه اکنون نیز آن‌ها پیشنهاد دریافت اوراق قرضه دوساله جهت دریافت مطالبات خود را از طرف دولت شاهد هستند. از طرفی قیمت‌گذاری کالاهای سلامت محور که با نرخ ارز آن زمان انجام شده بود بعد از گذشت حدود ۳ سال از طرح و با وجود افزایش ۳۵ درصدی نرخ ارز همچنان بر همان پایه یعنی نرخ ارز هر یورو ۳۹۲۰۰ ریال در سایت موجود بوده و دولت هم تصمیمی برای افزایش یا اصلاح آن به نرخ روز را ندارد.

کد خبر : 2380 ساعت خبر : 10:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2380
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات