۳۳۰ دشت کشور ممنوعیت کشت دارند

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد کل منابع آب کشور را آب‌های زیرزمینی تشکیل داده است و از این میزان ۶۳ درصد آب شرب تامینی مردم است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،محمد حاج رسولی‌ها در اولین گردهمایی مشترک مدیران ستادی و استانی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی گفت: بی‌توجهی مردم به مدیریت مصرف آب شرب باعث شده است که ۳۰۰ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی تعبیه شود و همچنین این مساله موجب نشست زمین و به چالش افتادن امنیت سیاسی و غذایی کشور شده است.

او با اشاره به بحران آبی کشور گفت: میزان بارندگی از ۲۵۰ میلی‌متر به ۲۰۰ میلی‌متر کاهش یافته است که این مساله زنگ خطری برای کشور است.

حاج رسولی‌ها با بیان این‌که حرارت زمین ۱٫۵ درجه افزایش یافته است، گفت: آثار خشکسالی که در حال حاضر در کشور وجود دارد در ۱۰۰ سال گذشته وجود نداشته است.

وی با بیان این‌که مشکل بحران آب یک مساله‌ی جدی است، گفت: باید راهکارهای اسای برای مقابله با این مساله اتخاذ شود و تمام دستگاه‌های ذیربط در این مساله بسیج شود.

۳۳۰ دشت ممنوعه در کشور

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: از ۶۰۹ دشت ۳۳۰ دشت ممنوعیت کشت دارد که باید به این مساله نیز توجه ویژه‌ای شود.

حاج رسولی‌ها با بیان این‌که در حال حاضر توجه چندانی به اقتصاد آب نمی‌شود، گفت: بی‌توجهی به مسائل مدیریتی و عدم توجه به نوع مصرف موجب تشدید بحران آب شده است. علاوه بر این نیز عدم توجه به آمایش سرزمین از جمله مشکلات پیش‌رو در این زمینه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: دولت یازدهم گام‌های موثری را در این زمینه بحران آب برداشته است که یکی از مهم‌ترین آنها فعال‌شدن شورای آب است. با تشکیل این شورا تصمیمات مهمی در زمینه‌ی حل بحران آب اتخاذ شد و علاوه بر این نیز مدیریت بهم پیوسته‌ای در این حوزه به وجود آمد.

حاج رسولی‌ها با اشاره به مصوبات شورای عالی آب گفت: اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی یکی از مصوبه‌های شورای عالی آب بوده که با هماهنگی آب و فاضلاب کشور تکالیفی در این زمینه اتخاذ شده است.

پایان پیام

کد خبر : 3346 ساعت خبر : 6:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3346
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات