اجرای موسیقی به افتخار شهدای لر و کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر،‌ در کنسرت موسیقی مشترک گروه‌های موسیقی «آوای عندلیب» و «تال» به سرپرستی شاهو عندلیبی و فرج علیپور بخش هایی از موسیقی نواحی مناطق کرد و لر را برای مخاطبان اجرا شد.

در کنسرت مشترک گروه‌های «آوای عندلیب» و «تال» که پنجشنبه شب پنجم شهریور ماه در تالار وحدت با استقبال قابل توجه مخاطبان برگزار شد، این دو گروه در یک برنامه مشترک در بخش اول بدون هیچ مقدمه و صحبتی قطعات «پیش درآمد شوشتری» برگرفته از مقام‌های سوگواری استان لرستان، «سیت بیارم» به آهنگسازی فرج علیپور، «ئای له داوت» به آهنگسازی مرحوم ایرج عندلیبی، «گل و نی – شوانه شوانه» از ساخته‌های مسلم علیپور و ایرج عندلیبی و «سابلاخی» با ملودی شاهو عندلیبی را اجرا کردند.

عمده قطعات این بخش از کنسرت که خوانندگی قطعات لری را فرج علیپور و خوانندگی بخش‌های کردی را شاهو عندلیبی به عهده داشت متمرکز بر ملودی‌های حماسی و عاشقانه مناطق کردستان و لرستان بود که این گروه موسیقایی در کنسرت زمستان سال ۹۳ نیز آنها را برای مخاطبان خود اجرا کردند.

فرج علیپور بعد از استراحتی که گروه پس از اجرای بخش اول داشت، خطاب به تماشاگران گفت: ما قبل از اجرای بخش اول برنامه موفق به سلام و احوال‌پرسی نشدیم اما حالا که حوصله ما جا آمده افتخار می‌کنیم که بار دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم و از شما ممنونیم که ما را حمایت می‌کنید. ما فقط شما عزیزان را داریم که همیشه به برنامه‌ها و کنسرت‌های ما می‌آیید. به همین جهت از طرف خودم و گروه اجرایی بار دیگر از شما تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در این بخش از کنسرت تلاش می‌کنیم که آهنگ‌های شادتری را برای شما اجرا کنیم. پس حالا حالاها با شما کار داریم و از شما می‌خواهیم انرژی خود را در همین ابتدا خرج نکنید. تصمیم گرفته‌ایم در این کنسرت آن ملودی‌هایی که شما دوست دارید برایتان اجرا کنیم.

ملودی‌های «شبانه» به آهنگسازی فرج علیپور، «نجیبی» ملودی محلی سقزی، «چش سی » به آهنگسازی فرج علی پور، « زنگه زنگه (اوشاری) و آمان گلیا» به آهنگسازی فرج علیپور، «نشمیل نشمیل» به آهنگسازی ایرج عندلیبی، «چمری و دایه دایه » قطعه مشترک لری و کردی ، «ای دوست ( سه پا) » و «لرزانه» قطعاتی بودند که در بخش دوم کنسرت برای مخاطبان اجرا شدند.

شاهو عندلیبی قبل از اجرای قطعه «چمری و دایه دایه » به تماشاگران گفت: این قطعه ترکیبی از ساخته پدرم مرحوم ایرج عندلیبی است که امشب این اجرا را با افتخار به شهدای عزیز مناطق کردستان و لرستان تقدیم می‌کنم و امیدوارم این کار کوچک قدمی در حفظ نام این عزیزان میهن باشد.

مسلم علیپور کمانچه و سرپرست گروه، میلاد علیپور تار و تنظیم کننده قطعات، حمید بهروزی‌نیا تار، شایان ریاحی سازهای کوبه‌ای، مریم خدابخش عود، هیلا فیض پور بم تار، ماهور زمانه پور تنبک، محسن کیهان‌نژاد سرنا، مهدی مرتضایی سنتور و محمدی عنایتی دف، شاهو عندلیبی نی و فرج علیپور کمانچه نوازندگان این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

پایان پیام

کد خبر : 4064 ساعت خبر : 2:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات