احیای رودخانه هرو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‎آباد از احیای رودخانه هرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مهندس کامران فرمان‎پور با اشاره به آخرین وضعیت رودخانه هرو، بیان کرد: با پیگیری‎هایی که صورت گرفت و بازگشایی سد ایوشان مقدار دبی که از آن خارج شد حق آبه رعایت شده و باعث جریان کامل آب در این رودخانه شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت این رودخانه مساعد بوده و آب در آن جریان دارد.

فرمان پور با اشاره به فعالیت‎های اداره محیط زیست خرم‎آباد، گفت: نیروهای این اداره در آتش‎سوزی‎های استان به تمام شهرستان‎های حادثه دیده اعزام شد و در اطفای حریق شرکت کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‎آباد افزود: این اداره با توجه به وظیفه سازمانی خود که حفظ و صیانت از محیط زیست است اقدام به گشت‎های شبانه‎روزی و مستمر کرده است و در این راستا شاهد کاهش آمار تخلفات زیست محیطی هستیم.

پایان پیام

دز مورد رودخانه

رود که در زبان پارسی میانه هم رود گفته می‌شد، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند چشمه در دره‌های کوهستانی به وجود آمده و جریان می‌یابد تا به دشت‌ها، دریاچه‌ها یا دریاها و اقیانوس‌ها بریزد.

رودخانه به بستر و مسیر حرکت «رود» گفته می‌شود که معمولاً عبارت «رودخانه» با «رود» اشتباه می‌شود و جای آن استفاده می‌شود. رودخانه‌ها معمولاً در نخستین مرحله در پای کوه‌ها، تشکیل مخروط افکنه‌ها را داده و پس از طی مسیری با انباشت مواد آبرفتی خود به توسعهٔ دشت‌ها کمک می‌کنند.

ریشهٔ رودخانه و (رود انگلیسی یعنی جاده) یکی می‌باشد چون یکی مسیر آب و دیگری مسیر جاده می‌باشد.

رود، در گویش لُری (فارسی دری) به فرزند نیز «رود» گویند در. رودخانه. در بعضی کشورهای عربی به رودخانه می‌گویند.

الگویبرخی از رودهای بزرگ در طی مسیر طولانی خود پیچان رودی (مئاندر) ای است. پیچان رودها در اثر شیب کم، تغییرات دینامیکی جریان و رسوبگذاری شکل می گیرند.

کد خبر : 4173 ساعت خبر : 10:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4173
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات