ایجاد باغ در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۷۰۰ هکتار باغ در لرستان به‌ صورت متراکم ایجاد شد.

مهرداد غضنفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به‌سرعت بخشی در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در لرستان، اظهار داشت: سال گذشته پنج ایستگاه پمپاژ به بهره‌برداری رسید که سه هزار هکتار از اراضی دیم استان را به آبی تبدیل کرد و امسال نیز بنا داریم هشت هزار هکتار به سطح اراضی آبی استان اضافه کنیم.

وی افزود: تاکنون هشت هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم‎های آبیاری نوین مجهز شده که با اجرای این سیستم‌ها در بخش آبیاری بارانی، راندمان از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان لرستان، در حوزه تأمین آب، ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  به جهاد کشاورزی اختصاص داده شد که در راستای تأمین آب و استفاده بهینه از منابع آب مورداستفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به جذب صددرصدی اعتبارات در بخش مکانیزاسیون، بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون استان با تزریق ۵۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب خط ویژه مکانیزاسیون، از یک اسب بخار به ۱٫۱ اسب بخار در هکتار افزایش یافت و دو هزار و ۸۰۰ دستگاه تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی به مجموع ماشین‌آلات کشاورزی استان اضافه شد.

غضنفری با بیان اینکه در زمینه عرضه محصولات سالم کشاورزی اقدامات گسترده‌ای انجام‌شده، تصریح کرد: ۱۶ هزار بهره‌بردار لرستانی گواهی سلامت برای محصولات خود دریافت کردند، البته این بدین معنی نیست که سایر محصولات استان سالم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در تولید گندم، سال گذشته نسبت به سال ۹۲، افزایش ۱۰۰ هزار تنی داشتیم که امسال نیز باوجود عدم بارش ۱۰۰ روزه در جنوب استان و سرمازدگی، نه‌تنها به‌اندازه سال گذشته خرید گندم داشتیم، بلکه نسبت به سال گذشته، افزایش تولید نیز داشتیم که این به‌واسطه اعمال روش‌های فنی و مراقبت‌های ویژه حاصل شد.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان در زمینهٔ احداث باغ در استان، گفت: احداث هزار و ۷۰۰ هکتار باغ به‌صورت متراکم انجام‌شده و در بحث صادرات نیز در چهارماهه نخست امسال با یک نرخ رشد ۳۵۵ درصدی مواجه شدیم کما اینکه افزایش صادرات در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ نیز ۱۶۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع تولیدات کشاورزی و دامی در لرستان، اظهار داشت: استان لرستان قابلیت تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی را نیز دارد.

غضنفری افزود: استان لرستان در زمینه تولید حبوبات مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است، بنابراین باید سعی کنیم که صنایع تبدیلی و فراوری مربوطه را نیز در استان توسعه دهیم و سرمایه‌گذاری لازم بر روی محصولاتی که قابلیت صادرات دارند انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی ۹۶ هکتار از اراضی لرستان و کاهش ۱۷ درصدی در استفاده از کودهای شیمیایی از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دولت یازدهم بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 4341 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4341
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات