تجلیل از داوود میرباقری

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس از داوود میرباقری بازیگر سینما و تلویزیون تجلیل می‌شود.

در این دوره بر اساس رسم هر سال جشنواره فیلم «یاس،» چند تن از چهر‌ه‌های پیشکسوت و فعال در عرصه سینما و تلویزیون مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
در این دوره بزرگداشتی برای داوود میرباقری به پاس فعالیت ۴۳ ساله‌اش در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون گرفته می‌شود.
در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس از سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی تجلیل شد.
سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی «یاس» اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

در مورد داوود میرباقری

سید محمد داوود میرباقری (زاده ۱۳۳۷ در شاهرود) نویسنده و کارگردان ایرانی است.

وی فارغ‌التحصیل مهندسی معدن از دانشگاه امیرکبیر تهران است. میرباقری پس از گذراندن یک دوره سه ساله هنرآموزی تئاتر در «تئاتر شهر» در سال ۱۳۵۹ فعالیتش در تئاتر و همزمان در تلویزیون را آغاز کرد. او اولین بار سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم‌برفی» تجربه کرد. فیلمی که تا مدت‌ها توقیف بود و پس از رفع توقیف اکران شد. از مهمترین سریال‌های تلویزیونی وی سریال امام علی است که مربوط به دوران حکومت علی بن ابی طالب است، این سریال محصول سال ۱۳۷۵–۱۳۷۰ است.

حدود ۶ سال از زندگی میرباقری صرف ساخت سریال مختارنامه شده است.

در مرداد ۱۳۹۰ از در اندیشه داشتن ساخت فیلمی با محوریت زندگی سلمان فارسی خبر داد. میرباقری در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد و در سال ۱۳۹۶ استادی افتخاری دانشگاه صدا و سیما به وی اعطا شد . در مراسمی که با تلاش انجمن تجلیل از چهره های هنری و فرهنگی شاهرود با همکاری سیما فیلم در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور جمعی از هنرمندان و کارگردانان سینما و تلویزیون و فرماندار- شهردار- اعضای شورای شهر و نماینده مردم شاهرود جمله برگزار شد از خدمات میرباقری در زمینه فرهنگ و هنر تجلیل بعمل آمد. به پاس خدماتش بلواری در شهر بسطام به نام بلوار داوود میرباقری نامگذاری گردید.

کد خبر : 4358 ساعت خبر : 3:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4358
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات