تیراندازی در آبشار بیشه

سفرهای تابستانی رو به اتمام است اما هنوز آبشار بیشه شلوغ است و تا پایان شهریور علاقه‌مندان از سراسر ایران به این آبشار می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عصر دیروز تعدادی از مردم محلی روستاهای اطراف آبشار با یکدیگر درگیر شده‌اند و بعد جاده را مسدود کرده‌اند و برای گردشگران مشکل درست کرده‌اند. یکی از شاهدان عینی به گلونی گفت: «دیروز متاسفانه در آبشاربیشه یک صحنه درگیری رخ داد که گویا منجر به تیراندازی و حتی زخمی شدن تعدادی از اهالی آن منطقه شد، به طوریکه ما در حال برگشت مواجه شدیم با مسدود شدن راه اصلی توسط اهالی برای احقاق حق و پیدا کردن ضاربین. در این بین مسافرین چنان نگران بودند که با التماس از اهالی می‌خواستند راه جاده را باز کنند.»

خبرهای تکمیلی در این باره را به زودی در گلونی بخوانید.

پایان پیام

آبشار

آبشار یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا مکانی مرتفع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه می‌ریزد.

آبشار ریزش ناگهانی آب است، معمولاً ناشی از بستری از سنگ سخت در مسیر رودخانه‌ای که یا افقی است و یا به ملایمت به سمت قسمت بالای رودخانه شیب دارد و در روی سنگ‌های نرمتر قرار می‌گیرد سنگ‌های نرم‌تر زیرین به وسیلهٔ رودخانه سایش می‌یابند به‌طوری‌که سنگ سختر آویزان می‌شود و نهایتاً آبشار مربوط ایجاد می‌شود.

مرتفع‌ترین آبشار جهان به نام آبشار آنجل، در کشور ونزوئلا قرار دارد. رود کارائو از ارتفاع۹۸۹ متری از روی فلاتی مرتفع که از سنگ‌های سخت ساخته شده به پایین می‌ریزد.

سنگ‌های بستر رود، به‌آرامی فرسایش می‌یابد. رودهای بزرگ، از روی سنگ‌های مختلفی می‌گذرند. بعضی از سنگ‌ها، سخت‌تر از سنگ‌های دیگرند و به آسانی فرسایش نمی‌یابند.

بعضی دیگر، به‌راحتی فرسایش می‌یابند. هنگامی که رود از بستری متشکل از سنگ‌های سخت وارد جایی شود که سنگ‌ها نرم ترند، احتمال دارد در محل برخورد این دو نوع سنگ، آبشار تشکیل شود، یعنی آب نمی‌تواند سنگ‌های سخت را حفر کند، اما سنگ‌های نرم را که در زیر قرار دارند از بین می‌برد و به‌اصطلاح زیر سنگ‌های سخت را خالی می‌کند. گاهی وسعت این محل خالی شده به اندازه‌ای است که افراد می‌توانند از پشت آبشار عبور کنند.

کد خبر : 4101 ساعت خبر : 0:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4101
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

تیراندازان اهل منطقه بیشه نبودند، دو – سه جوان از شهر دیگری بودند، به این شکل که بستن جاده و … باشد هم نبوده.
نکته مهمی که باید روی آن تمرکز کنیم؛ در بیشه با این همه توریست و رفت و آمد غریبه و پتانسیل هرگونه اختلاف و درگیری نباید حضور نیروی انتظامی مشهود باشد؟