حواشی خندوانه: غول علیه آدم

حواشی خندوانه: غول علیه آدم

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: طنز و کمدی به گمانم ضد غول است. غول یک نوع دیو است و دیوها هم همان طور که می‌دانید رابطه‌شان با بنی‌آدم همیشه بد بوده است. ما طنزنویسان علیه غول‌ها هستیم. چون غول‌ها دروغ می‌گویند، کارهای بد می‌کنند، فحش می‌دهند، به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند و هیچ چیز برایشان مهم نیست. البته همیشه برخی از آدم‌ها در طول تاریخ با غول‌ها دست‌به‌یکی کرده‌اند و حالا هم هستند آدم‌هایی که با غول‌ها دوست هستند. اما طنزنویسان هیچگاه آب‌شان با غول جماعت در یک جوی نمی‌رود.

غول انواعی دارد. معروف‌ترین‌شان غول بیابانی است. همان غولی که در بیابان جان آدم‌ها را می‌گیرد. اما علاوه بر غول بیابانی، غول مترویی، غول خیابانی، غول اختلاسی و غول فضای مجازی هم داریم. غول‌‌ها گاهی شبیه انسان‌ها هستند. یعنی به صورت، آدمند اما به سیرت، غول. اینها همان هستند که مولوی گفت: چون بسی ابلیس آدم روی هست / پس به هر دستی نشاید داد دست. همین حالا روی صندلی مترو یا در تاکسی ممکن است یک غول پیش شما نشسته باشد. غول‌های مترویی همانها هستند که روی پله‌برقی می‌دوند و آدم را هل می‌دهند و در مترو جایشان را به دیگران نمی‌دهند و وقتی در واگن باز می‌شود حمله می‌کنند به سمت صندلی‌ها. غول‌های خیابانی همانها هستند که به خواهر و مادر مردم متلک می‌اندازند و جیب ملت را خالی می‌کنند. غول‌ها هر کجا بروند آنجا را به گند می‌کشند. در هر واگن و هر اتاقی و هر مکانی که باشند آنجا را خراب می‌کنند. اصلا نحس هستند و چون بوم بدخبر بر خرابه دنیا نشسته‌اند.

حواشی خندوانه: غول علیه آدم

همین غول‌ها خندوانه را از مسیر درست بیرون کردند. چند روزی است که در صفحات اجتماعی کسانی که در خندوانه استندآپ کمدی اجرا کرده‌اند پر از غول است. غول‌های بی‌ادبی که فحش می‌دهند. به زن و مرد و پیر و جوان فحش می‌دهند. به طرفداری از این یکی، به آن دیگری فحش می‌دهند. غول‌های که پرده حجب و حیا را دریده‌اند و یک مسابقه ساده را تبدیل به نبردی مبتذل کرده‌اند. خندوانه خودش قرار بود که ضد غول باشد. کمدی و طنز ضد غول است و چیزی که ضد غول است لابد غول‌ها را بیدار می‌کند. غول‌ها حالا بیدار شده‌اند و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند. غول‌هایی که عکس پروفایل‌شان با کت‌وشلوار است و حتی برخی سمت مدیریت دارند اما غولند. غول را باید از نوشته‌هایش شناخت نه از روی عکسش. یادتان باشد هیچ غولی نمی‌گویند من غولم. غول‌ها خودشان را به عنوان طرفدار جا می‌زنند. غول‌‌ها همیشه نشانی اشتباه می‌دهند. کاری می‌کنند که شما به غول بودن آدم‌ها شک کنید. یعنی کاری می‌کنند که شما به جای شک به آنها، مثلا به کمدین‌های خندوانه شک کنید و فکر کنید آنها غولند.

حواشی خندوانه: غول علیه آدم

غول‌ها این روزها می‌تازند. از صفحه‌ای به صفحه‌ای دیگر. غول‌ها طوری عمل می‌کنند که آدمی‌زاد گاهی فکر می‌کند حق با غول‌هاست و در دام آنها می‌افتد و کامنت‌های بی‌تربیتی می‌گذارد و آدم‌ها را قضاوت می‌کند. این روزها خیلی مواظب غول‌ها باشید. متاسفانه ما به تعداد آدم‌های خوب غول‌های زیادی هم داریم. بچه غول و نره غول هم زیاد داریم. غول‌هایی که در همه جای شهر رخنه کرده‌اند و انتظار می‌کشند تا مثلا خندوانه را به گند بکشند.

غول‌ها البته مثل سیلابند. ویرانی‌شان زیاد است اما همیشگی نیست. تاریخ ثابت کرده‌ است که آدمی همیشه پیروز است. آدم بودن سخت نیست اما غول شدن خیلی آسان است.

کس نیاید به زیر سایه بوم، ور همای از جهان شود معدوم

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

از شماره ۱۶۴ روزنامه وقایع‌تهرانیه

کد خبر : 5271 ساعت خبر : 3:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5271
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات