خدمات عمرانی روستایی در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به ارزش شش میلیارد ریال طی مراسمی با حضور استاندار لرستان در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفت.

معاون عمرانی استانداری لرستان در این مراسم گفت: ارائه خدمات عمرانی و آبادانی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از اساسی‌ترین شاخصه‌های دولت تدبیر و امید است.

محمد اصلانی افزود: در این راستا با جذب شش میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور ۹۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات به منظور تقویت خدمات عمرانی روستایی خریداری و توزیع شد.

وی تصریح کرد: این تعداد ماشین‌آلات شامل ۷۰ دستگاه نیسان کمپرسی به ارزش ۳۳۳ میلیون و و ۳۰۰ هزار ریال ، هفت مینی لودر به ارزش ۹۸۰ میلیون ریال، ، ۱۲ دستگاه بهکو لودر به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، شش دستگاه آتش‌نشانی اتوماتیک به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و سه دستگاه کمپرسی نیمه سنگین به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال  است.
یک هزار و ۵۰ دهیاری در لرستان تاسیس شده است.

پایان پیام

تعریف مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از شاخه‌های مهندسی است، که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌های طبیعی و مصنوعی شامل جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

مهندسی عمران، پس از مهندسی جنگ، قدیمی‌ترین نظام مهندسی به‌شمار می‌آید و امروزه مهندسی عمران، حد واصل مهندسی نظامی و مهندسی غیرنظامی محسوب می‌گردد. مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، ژئودزی، مهندسی حمل و نقل، علوم زمین، علوم جوی، مهندسی قانونی، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک، علم مواد، مهندسی سازه‌های دریایی،مهندسی سازه های هیدرولیکی، مدیریت سواحل، نقشه‌برداری و مهندسی سازه از جمله شاخه‌های علمی هستند که به بهبود پروژه‌های مهندسی عمران کمک می‌کنند.

آغاز فعالیت‌های مهندسی عمران احتمالاً بین ۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و در مصر باستان و میان‌رودان بوده‌است. هنگامی که انسان‌ها زندگی عشایری را رها کردند؛ نیاز به ساخت‌وساز جهت تأمین سرپناه پدید آمد. در همان زمان گسترش حمل‌ونقل به نحو فزاینده‌ای اهمیت یافت و به اختراع چرخ و همچنین آغاز دریانوردی منجر شد. تا پیش از دوران مدرن، تفاوت واضحی بین مهندسی عمران و معماری وجود نداشت؛ و اغلب از این دو عنوان به جای یک‌دیگر استفاده می‌شد.

کد خبر : 4344 ساعت خبر : 2:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4344
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات