دستگیری صیادان غیرمجاز در سپیددشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، یگان حفاظت اداره شهرستان خرم‌آباد با مساعدت یگان اداره کل، صیادان غیرمجاز را در منطقه سپیددشت (چمسنگر) دستگیر و حریم رودخانه را از متخلفان پاکسازی نمودند.

فرمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد در این خصوص اظهار داشت: از متخلفان ۴ رشته تور ماهیگیری ،۱ اسلحه تک لول، ۸۰ قطعه ماهی، ۲ دستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط گردید.

کامران فرمانپور تصریح کرد: ماهیگیری در رودخانه‌های سطح شهر خرم‌آباد ممنوع می‌باشد و در صورت برخورد با صیادان غیرمجاز طبق قوانین و مقررات زیست محیطی با متخلفین برخورد خواهد شد، لازم به ذکر است جریمه هر قطعه صید ماهی ۱۰۰۰۰۰ هزار تومان می‌باشد.

پایان پیام

در مورد ماهیگیری

ماهیگیری به شکار ماهی از آب با قلاب، تور یا هر ابزار دیگری می‌گویند. به کسی که ماهی می‌گیرد،ماهیگیر می‌گویند.

انواع ماهیگیری

ماهیگیری در غروب آفتاب در پاپوآ گینه نو.

ماهیگیری به دو دسته کلی ماهیگیری تجاری و ماهیگیری تفریحی تقسیم می‌شود.
ماهیگیری تجاری به دو صورت سنتی (غیرصنعتی) و صنعتی انجام می‌شود.
ماهیگیری تفریحی به دو روش ماهیگیری ورزشی و ماهیگیری غیر ورزشی(سنتی) انجام می‌شود.

ماهیگیری تجاری

ماهیگیری ای که به منظور تأمین درآمد از طریق فروش مستقیم ماهی، تولید فرآورده‌های دریایی یا تأمین مواد اولیه صنایع مرتبط انجام می‌شود ماهیگیری تجاری نام دارد. در این روش ماهیگیری در مقیاس وسیع اما با توجه به محدودیت‌های روش و قوانین انجام می‌گیرد.

  • ماهیگیری سنتی

در روش سنتی معمولاً از تور برای صید ماهی استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها نصب تورهای عمودی به صورت ثابت در طول خط ساحلی است که با استفاده از جزر و مد آب دریا باعث گیرافتادن ماهی در تور می‌شود.
روش دیگر استفاده از تورهای بزرگ در سطح یا کف دریاست. این تورها ممکن است در یک ناحیه دریا پهن شده یا توسط کشتی در مسیر مشخصی کشیده شود.

  • ماهیگیری صنعتی

ماهیگیری صنعتی به وسیله روش‌های نوین مانند استفاده از رادار، سونار، تصاویر ماهواره‌ای و تجهیزات پیشرفته مکانیکی مانند تورهای هدایت شونده، جرثقیل‌های بزرگ و دستگاه‌های مکش انجام می‌گیرد.
بسیاری بر این عقیده‌اند که این روش ماهیگیری برای محیط زیست و تنوع موجودات آبزی بسیار زیان بار است. اما در مقابل عده‌ای معتقدند که این روش یکی از راه‌های جلوگیری از کمبود غذا در بسیاری از کشورهای فقیر و در حال توسعه و همچنین مناسبترین روش برای جایگزینی محصولات دریایی به جای گوشت قرمز در رژیم غذایی انسان هاست.

کد خبر : 3957 ساعت خبر : 10:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3957
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات