سخنرانی شریعتمداری در نماز جمعه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، محمد شریعتمداری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در محل مصلی الغدیر این شهر با اشاره به اینکه  قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل علیه ملت ایران بود افزود:  دشمن با رفتارهای سلطه طلبانه و زیاده خواهانه  و برخی دوستان ناآگاه موجب شده بودند ایران در تیررس دشمن قرار گرفته و انزوای تصنعی داشته باشد که این دو با تلاش دولت دکتر روحانی از میان برداشته شد.

وی اظهارداشت: دکتر روحانی جمعی از فرزندان فرزانه ملت را که بنا بر فرمایشات رهبری غیور، شجاع و متخصص بودند را با قدرت‌های بزرگ دنیا وارد مذاکرات واقعی کرد و پس۲۳ از ماه مذاکره از خطر تحمیلی عبور کردیم.

وی تصریح کرد: در حالیکه نظام سلطه شرط مذاکرات را تعطیلی غنی‌سازی مصوب کرده بود و به هیچ چیز جز باز کردن پیچ و مهره‌های هسته‌ای ایران رضایت نمی‌داد امروز در عین این مذاکرات فعالیت نطنز، فردو، اراک و اقدامات تحقیق و توسعه‌ای تولید صنعتی اورانیوم غنی‌سازی شده به منظور سوخت نیروگاهی در حال انجام است.

وی پیشرفت‌های صلح آمیز هسته‌ای را حق ملت بزرگ و مقاوم ایران دانست و افزود: همراهی ملت و توجهات رهبری  و مقاومت در برابر تحریم‌های وحشیانه مهم‌ترین دستمایه هیات مذاکره کننده بود.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین با شاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ گفت: در حالی که دشمن در خواب خرگوشی بود ۷۳٫۳درصد ملت ایران در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

شریعتمداری ادامه داد: در این انتخابات شرای نگهبان شرایطی اتخاذ کرد تا نامزدهای انتخاباتی متنوعی در صحنه باشند و مردم با امید در انتخابات حاضر شوند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رهبری در آرامسازی جو حاکم بر انتخابات سال ۹۲ گفت: دشمن گمان می‌کرد به دلیل برخی مناقشات سیاسی به انسجام ملت ایران لطمه زده است اما رهبری اعلام کردند مردم بدانند رای آنها حق الناس است  و مردم از هر مذهب و قوم و آیین فکری در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مردم با اعتماد به نظام جمهوری اسلامی در یک انتخابات آزاد و با شکوه به نماینده تفکر عقلانیت با شعار تدبیر و امید رای دادند و خواب دشمن را آشفته کردند.

وی گفت: ملت ایران در این انتخابات یک رستاخیز سیاسی دیگر را رقم زده و دشمن را مایوس کرد و تاکنون نیز موفقیت‌های دولت دکتر رحانی در عرصه داخلی و خارجی به دلیل رای نافذ و حضور گسترده مردم در انتخابات ۹۲ بوده است.

وی انتخاب دکتر ورحانی را عامل بازگشت نشاط و انسجام ملی  و امید و نشاط دانست و افزود: امروز دولت دکتر روحانی با دو حضور معنا دار خود در مرقد مطهر امام راحل و شرفیابی خدمت مقام معظم رهبری در هفته دولت، اعلام کرد به راه امام (ره) ، میراث بزرگ امام راحل  همان انقلاب اسلامی و رهبری ولی فقیه زمان مفتخر است.

شریعتمداری گفت: ایران با تاریخ تمدن عظیم و ارزشمند، مردم فرهیحته و دلباخته ایدئولوژی ناب و مترقی اسلام ناب محمدی همواره مورد حرص و حسد معاندین و علاقه موافقان بوده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: امید، نشاط و انتظارات مثبت در دولت یازدهم  ، ثبات و آرامش را به فضای اقتصادی کشور بازگرداند.

شریعتمداری با اشاره به تغییر ساعتی قیمت‌ها در سال‌های گذشته افزود: دولت در فضای آران ایجاد  شده سیاست‌های مناسب اقتصادی را در پیش گرفت.

وی اظهار کرد: در این راستا دولت نظام بودجه‌ریزی و رشد نقدینگی بدون اصلاح تولیدات داخلی را مهار کرد و نرخ تورم که تاپیش از آن بیش از ۴۰ درصد بود امروز به ۱۳٫۸ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید به لزوم تک رقمی شدن نرخ تورم  گفت: کاهش سود تسهیلات نظام بانکی به منظور کاهش هزینه‌های تولید و پایین آمدن نرخ تورم در دستور کار دولت است تا از ایجاد فشار به محرومان و بخش تولید جلوگیری شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین نرخ ارز را لنگرگاه مهم اقتصاد ایران دانست و گفت” با تلاش‌های ولت در دوال گذشته ، نرخ ارز تنها سه درصد افزایش یافته است.

شریعتمداری ادامه داد: دولت با اعمال سیاست‌های خاص  که تنها در فضای آرام قابل اجرا بود افزایش ناگهانی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی را کنترل کرد.

وی ادامه داد: همچنین بنابر اعلام سازمان‌های بین‌المللی رتبه فضایی کسب و کار ایران از ۱۵۲ به ۱۳۰ کاهش یافته که این به معنی تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: با ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی نیز فعالیتهای گمرکی از ۲۶ روز معطلی به چهار روز رسیده که این مهم تاثیر ویژه ای در اقتصاد داشته است.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین با اشاره به تحریم‌های وحشیانه علیه ملت ایران گفت: رشد منفی صادرات غیرنفتی و رشد منفی سه درصدی صنعت از نتایج این تحریم‌ها بود که دولت در این راستا احیا تولید در کشور را در دستور کار قرار داد.

شریعتمداری با بیان اینکه دشمن شاهرگ حیاتی اقتصاد ایران یعنی صنعت نفت رانشانه گرفته بود افزود: با تلاش‌های مکرر و شکل گیریهای فعالیت‌های منسجم تولید نفت خام از ۹٫۷ میلیون بشکه در روز به ۹٫۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه صادرات نفتی از ۱٫۲ میلیون بشکه در روز به ۱٫۱۵۰ میلیون بشکه در روز رسیدتصریح کرد: در چهار ماهه امسال صادرات نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته مه این امر نشان هنده توانایی صنعت نفت ایران حتی در دوران تحریم است.

وی توانمندی در صنعت نفت  و جلوگیری از روند نزولی اقتصاد این صنعت در دو سال گذشته را عامل مهمی در راستای موفقیت مذاکرات دانست.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین با  اشاره به توجه دولت رراستای گازرسانی به شهر وروستاها گفت: مجموع دو میلیون خانوار تا نیمه سال ۹۶ از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

شریعتمداری اظهار کرد: با اجرای این طرح ها، شاخص بهره‌مندی شهری و روستایی از گاز به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی محصلات پتروشیمی در سال گذشته افزود: کاهش تراز منفی مواد غذایی از ۸٫۱ میلیارد دلار به ۵٫۴ میلیارد دلار نیز بیانگر افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات کشاورزی است.

وی به افزایش خرید تضمینی گندم از ۴٫۸میلیون تن به هشت میلیون تن اشاره کرد و گفت: امروز تمامی نان مورد نیاز کشور با گندم تولید داخل تامین شده و گندم وارداتی در صنایع مرتبط استفاده می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری اضافه کرد: آبرسانی روستاها با تانکر یک فاجعه است که دولت رفع مشکل آبرسانی روستایی را در دستور کار قرار داده است.

شریعتمداری تصریح کرد: در این خصوص دولت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع کشور را برای ایجاد مجمع های آبرسانی اختصاص داده است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های هفته دولت  در کشور گفت: افتتاح و آبگیری ۱۲ سد مخزنی،۶۵ شبکه آبیاری و زهکشی در ۱۹ استان کشور  و بهر برداری از ۳۲ نیروگاه از جمله این طرح ها است که با افتتاح آن چهار هزار و ۱۳۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

وی ادامه داد:هم اکنون دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اهن در کشور در دست احداث و هشت سد نیز در دولت دکتر روحانی بهره‌برداری شده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری اقدامات انجام شده در لرستان طی دوسال اخیر را مطلوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: لرستان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

شریعتمداری تا قبل از دولت یازدهم ۳۲۷ روستا و در این دولت ۳۳۵ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند شده و شاخص  بهره‌مندی گاز از ۳۷ به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۴۰۷ روستای استان در سال‌جاری نیز در دست اقدام است تصریح کرد: همچنین پارسال با اعتابر ۴۰۰ میلیارد ریال۸۷ روستای استان آبرسانی شد.

وی با بیان اینکه لرستان رتبه چهارم کشور در زمینه تولید ماهیان سدآبی را دارد گفت: ایجاد ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در دو سال گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به تخصیص بیش از هفت هزار میلیارد ریال منابع دولت برای عمران و آبادانی لرستان گفت: اقدامات مطلوبی در حوزه بهدشات، مسکن و گردسشگری لرستان انجام شده که با توجه به ظرفیت‌های بسیار طبیعی وتاریخی استان، و فرودگاه  رونق یافته خرم‌آباد می توان اقدامات بزرگی در راستای رشد و توسعه استان انجام داد.

وی همچنین به مشکل بیکاری در لرستان اشاره کرد وافزود: دولت مشکل اشتغال لرستان را می داند و حل آن را تکلیف می داند .

وی تصریح کرد: ما شرایط لرستان را مطلوب تشخیص نمی‌دهیم و این استان با شرایط مطلوب فاصله دارد و دولت دکتر ورحانی در این راستا تلاش می کند لرستان به ظرفیت‌های توسعه‌ای خود دست یابد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و  باهنر و  فرارسیدن هفته دولت نیز گفت: این دو شهید بزرگوار تا ابد بر تارک سیستم مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشند.

شریعتمداری ادامه داد: سجایای اخلاقی و انسانی این شهیدان زبانزد بوه و مدیران نام دو شهید را با اخلاق محمدی مترادف می‌دانند.وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۱ هزار شهبد قوه مجریه اظهار داشت: اخلاق مداری، نظم، اقامه نماز، مردمی بوده و توجه به محرومان از ویژگی‌های دو شهید بزرگوار بوده و هفته دولت زمان مغتنمی برای یادآوری راه و مسیر این شهیدان است.

پایان پیام

کد خبر : 4128 ساعت خبر : 11:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات